AMBROSOVÁ, K. MERINA 2.0 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2019.
Práce se zabývá rozsáhlým industriálním územím města Trenčín, je komplexní a systematicky strukturovaná. Tematicky navazuje na předcházející ateliérový projekt, upřesňuje zvolenou strategii transformace postindustriálního areálu v reálných postupných etapách. Hlavní část práce se zabývá komplexem kampusu, řešením jeho vnitřních i vnějších prostor. Oceňuji ucelenost postupu v práci od obecného k detailu, při zachování zvolených transformačních principů strategie řešeného území v kontextu celého města.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 100 | Velmi samostatný a pracovitý přístup k práci, Katarína se snaží hodnotit transformaci industriálního areálu komplexně včetně financování. Příkladná je také její samostatnost a osobní zaujatost tématem, včetně velkému množství času věnovanému této práci |
Výborná diplomová práce která je přesvědčivě prezentovaná.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Urbanistické řešení se zakládá na důsledné analýze historie Meriny, jejího významu v kontextu města Trenčín, současného stavu a využití. Dopravní analýza zmiňuje blízkost železnice avšak chybí informace o pozici železniční stanice. Návrh kampusu jako hlavní náplně přestavby Meriny je dobře zdůvodněn. Kladně hodnotím také zamyšlení autorky nad ekonomickou strategií pro implementaci jejího návrhu. | |
Architektonické řešení | B | Architektoncický koncept je jasně definován, autorka se snaží dosáhnout vyváženého kompromisu mezi demolicí, přestavbou a kozervací (akceptace ruiny). Z prezentace návrhu je těžké se dovtípit do jaké míry se autorce podařilo koncept zrealizovat. U budov k přestavbě není zcela jasné které části návrhu jsou nové a které původní, např. oblouk na průčelí kavárny. Chybí zdůvodnění rozmístění jednotlivých funkcí v rámci kampusu. Celkově však návrh kampusu působí kultivovaně a přiměřeně. | |
Provozní řešení | A | Předpokládám, že při návrzích půdorysů byla autorka limitovaná rozmístěním stávajích nosných konstrukcí což částečně zdůvodňuje například nepřiměřeně široké chodby vyšší odborné školy. Vesměs je dispoziční řešení jednotlivých objektů přehledné a logické. | |
Technicko konstrukční řešení | B | Návrh předpokládá převážné využití stávajích nosných konstrukcí, řešení působí jako snadno proveditelné. Chybí však detailnější technicko konstrukční návrh čí zamyšlení. | |
Formální úroveň | A | Grafické zpracování práce je na vysoké úrovni. Vizualizace a plány jsou dobře čitelné. U prezentace návrhu bych ocenila jasnější rozlišení mezi původními a novým částmi návrhu. |
eVSKP id 116201