RUPČÍK, J. Deformační člen formulového vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Diplomant Bc. Jan Rupčík řešil v rámci své diplomové práce konstrukci čelního deformačního členu vozidla Formule Student. Práci zpracovával především ve spolupráci s partnery formule, a to jak ve výpočtové oblasti, tak v oblasti prováděných zkoušek. Mimo zpracování obsahu závěrečné práce zpracovával rovněž reporty týkající se deformačního členu na mezinárodní soutěže Formule Student. Na jeho práci oceňuji značný přínos pro fungování týmu formule student, a to nejen v odborné, ale i organizační a prezentační oblasti. Co se týká náplně diplomové práce, dovedl návrh deformačního členu až do úspěšného absolvování předepsaných zkoušek a zakomponování do celkové konstrukce vozidla. Cíle diplomové práce byly splněny nad původně zamýšlenou náplň danou zadáním, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce pana Jana Rupčíka se zabývá návrhem deformačního členu Formule Student. Práce vychází z požadavků pravidel těchto formulí a z rešerše dříve používaných deformačních členů na vozidlech týmu. Student se zabýval návrhem deformačního členu dvou generací formulí, Dragon 4 a Dragon 5. V obou případech zrealizoval jak simulaci dynamického děje zkušebního nárazu deformačního členu, tak dynamickou zkoušku nárazem, buď za použití nárazového vozíku, nebo závaží. Tento přístup je možno zhodnotit jako pokročilý a vedoucí i k vyššímu zisku bodů za deformační člen na mezinárodních soutěžích. Se způsobem provedení dynamických MKP analýz je možno v prvém přiblížení souhlasit, stejně tak je vhodné použití symetrie členu. Mám zde připomínku k formulaci na str, 27, kde se říká, že „hodnota zpomalení voštiny dosáhla přibližně 9,5.10^4 mm*s^-2“, mělo by se zde hovořit o zpomalení testovacího přípravku, voština bude vykazovat díky deformaci v různých místech různá zrychlení (podobně na str. 46). Navržené deformační členy představují velice vhodné řešení vyznačující se nízkou hmotností, s tímto konstatováním v závěru je možno souhlasit. Na práci oceňuji spojení její výpočtové a experimentální části s dotažením do praktického provedení a použití výsledného členu na vozidle. Práce je zpracována logicky a přehledně. Grafická úprava práce je na dobré úrovni, po stránce pravopisu je možno v ní nalézt některé nepodstatné chyby. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 83985