MALEC, T. Návrh vysokofrekvenčních přeladitelných oscilátorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Práci studenta během řešení projektu považuji za odpovídající, konzultací využíval systematicky. Někdy však možnost konzultace překonala vlastní úsudek. Po formální stránce práce vykazuje určité nedostatky. Hned v úvodu student hovoří o semestrálním projektu, jedná se však o bakalářskou práci. V kapitole o moderních funkčních blocích student doslova překládá katalogové listy z angličtiny, což působí poněkud komicky. V práci je možné nalézt množství těžkopádných až nepřesných formulací. Jako příklad lze uvést, že diskutované oscilátory nejsou popsány diferenčními, ale diferenciálními rovnicemi (strana 12 dole). Práci by prospěl seznam použitých zkratek a odkaz na literaturu, v níž byly jednotlivé oscilátory zveřejněny. Za pozitivní lze považovat závěry, ke kterým student dospěl při experimentálním ověření oscilátorů. I zde by však bylo vhodné uvést postup měření, a to konkrétně při měření fázového šumu a harmonického zkreslení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální zpracování práce | F | 5/20 | |
Splnění zadání | B | 40/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
V textu chybí popisy výpočtů a volby hodnot pasivních prvků u návrhů jednotlivých struktur oscilátorů. Výsledky simulací nejsou dostatečně popsány. Prakticky byly realizovány pouze dva obvody ze šesti zmíněných variant oscilátorů. Experimenty nejsou adekvátně okomentovány (praktická realizace, způsob měření, zhodnocení výsledků). Rovněž po formální stránce má práce nedostatky. V textu jsou místy pravopisné chyby a nesrozumitelné formulace.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | E | 10/20 | |
Odborná úroveň práce | D | 30/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 30978