HORÁK, M. Tříosá pracovní jednotka [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Diplomová práce se zabývá problematikou pracovních jednotek, využívaných při stavbě výrobních strojů a systémů v prostředí hromadné výroby součástí. Diplomant prokázal velmi dobré znalosti této oblasti výrobní techniky, doložené rešerší aktuálního stavu. Z několika známých řešení vybral na základě analýzy koncepci, kterou zpracoval konstrukčně včetně nezbytných výpočtů. Přiložené výkresy mají velmi dobrou úroveň. Úroveň práce snižují některé nelogičnosti. Tříosé pracovní jednotky, prezentované v rešeršní části se vyznačují malými zdvihy v lineárních osách, přičemž řešená jednotka má zdvihy několikrát větší. Zvolené technické parametry by bylo logičtější uvést na začátku vlastního návrhu jednotky, nikoli až v závěru práce. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor práce se zabývá návrhem tříosé pracovní jednotky, která je součástí modulárního systému výrobních linek pro třískové obrábění. V práci je provedena rešerše výrobců těchto sestav a jsou vybrány hlavní parametry, které posléze autor používá pro analýzu současného stavu. Škoda, že neuvedl nějaké řešení od významného výrobce GROB. Velmi kladně hodnotím použití multikriteriální analýzy PATTERN. Po této analýze mi chybí výčet hlavních parametrů, se kterými dále student pracuje při návrhu jednotky. Tuto tabulku (Tab.24 - Pracovní parametry jednotky) najdeme až v závěru práce. Součástí práce jsou návrhové a konstrukční výpočty, které jsou přehledné. U osy Y je kuličkový šroub na rám připevněn pomocí přírub a motor pohonu pomocí svařovaného rámu. Obě tyto části jsou pak k sobě připevněny pomocí šroubového spoje. Není patrné, jak je řešena přesná poloha os motoru a šroubu při montáži (kolíkování, zámky atd.). V hlavní sestavě pak nejsou uvedeny rozsahy pohybů jednotlivých os v pohledech. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 113023