ŠREKOVÁ, V. Marketingová komunikace společnosti při vstupu na zahraniční trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Práce se zabývá velice zajímavou problematikou z oblasti topenářské techniky. Autorka ke zpracování přistupovala velice pečlivě a zodpovědně. I díky tomuto přístupu se jí podařilo celou práci prakticky dokončit ještě v době, než začal konflikt na Ukrajině a s ním spojené sankce vůči Ruské federaci. Toto je vhodně doloženo v tabulce s časovým harmonogramem zpracování práce (Tabulka č. 1, strana 15). V důsledku dané situace autorka přidala do práce kapitolu 4. Autorka v práci prokazuje svoje analytické schopnosti i schopnosti vyvozovat adekvátní závěry. V práci předložila vhodné návrhy, které lze vnímat spíše jako základní nástroje respektující finanční možnosti společnosti při vstupu na zahraniční trh. Praktické přínosy práce pak značně ovlivňuje nastalá situace. V době před začátkem konfliktu bych práci hodnotil pro analytické výstupy i pro samotné návrhy jako realizovatelnou a pro analyzovanou společnost bezpochyby přínosnou. V době odevzdání je realizovatelnost návrhů bohužel prakticky nemožná. I přes tento fakt autorka naplnila vše potřebné a práci hodnotím kladně. Otázky k obhajobě: 1) Jak jsou (byli) vnímány české výrobky cílovou skupinou v Ruské federaci? 2) Jsou podle Vás předložené návrhy (v podobě jak jste je připravila) realizovatelné beze změny i v případě vrácení situace k normálu, nebo bude potřeba připravit nové analýzy a nové podklady?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Předložené návrhy respektují cíle vytyčená v zadání práce. Bohužel vzhledem k dané situace je realizovatelnost v současné době na daném trhu prakticky nemožná.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka využívá standardního postupu i metod. Tyto jsou pak vzhledem k zaměření práce adekvátní. U provedených analýz pak mohla jít autorka i více do hloubky.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B V práci autorka prokazuje svoji schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich adekvátní závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky práce práce odpovídají zejména stavu před začátkem zmiňovaného konfliktu. Jejich současný praktický přínos by pak mohl být diskutabilní.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce využívá standardní základní struktury. V analytické části bych spíše doporučil nejdříve analyzovat samotnou společnost a po té až okolí a zahraniční trh. Autorka v práci využívá vhodné terminologie a vyjadřuje se na velmi dobré jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka v práci využívá velké množství adekvátních informačních zdrojů, které vhodně kombinuje. Zdroje jsou také vhodně uvedeny. Místy bylo vhodné citace více zpřesnit (Tabulka č. 13, kde je vlastní zpracování, ale evidentně vychází i z nějakých dílčích zdrojů) Práce byla prověřena systémem Theses.cz. Ten určil podobnost se všemi nalezenými dokumenty 16%. Nejvyšší míra podobnosti u jednoho dokumentu je pak pouhé 3,4%. Shody se pak týkají víceméně teoretické části, kde jsou vždy vhodně ocitovány.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce pojednává o návrhu v oblasti marketingové komunikace pro vstup podniku Kovarson s.r.o. na ruský trh. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji v obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Jaká možná rizika by při realizaci návrhů (kromě současné situace) mohla vzniknout a lze je eliminovat? 2. Prezentovala jste své návrhy vedení společnosti? Pokud ano, jak návrhy vnímají? 3. Má současná válka na Ukrajině dopad na společnost (kromě plánované expanze do Ruska), pokud ano, v jaké oblasti?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíl práce byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Studentka použila odpovídající metody, ale některé analýzy mohly být detailnější, např. analýza market. komunikace. Chybí analýza konkurence pro market. komunikace. V práci nejsou detailně vymezeni zákazníci a nebyl realizován žádný výzkum na ruském trhu.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Studentka prokázala schopnost interpretovat výsledky.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z provedených analýz. V jejich úvodu by bylo dobré vymezit, podle čeho jsou řazeny, když neodpovídají vymezení v teorii (kap. 1.6.1). Návrhy by mohly být místy detailnější, např. u Facebooku, který určitě není zadarmo, pokud se dělá dlouhodobě s cílem vytvořit kvalitní obsah. Chybí vymezení možných rizik, zodpovědné osoby za vstup (forma vstupu?) a detailněji k fin. přínosům. - Absence časového harmonogramu je studentkou vhodně okomentována vzhledem k aktuální situaci.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Struktura práce je standardní, členění do kapitol. V textu by se měly vždy uvádět u tabulek/obrázků jejich odpovídající čísla.
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 143034