FARKAŠOVÁ, J. Analýza zdravého životního stylu vysokoškolských studentů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Závěrečná práce Jany Farkašové se zabývá analýzou zdravého životního stylu vysokoškolských studentů fakulty Podnikatelské na VUT. Na vzorku celkem 160 respondentů dotazníkovým šetřením porovnává životní styl studentů oboru Management v tělesné kultuře s ostatními bakalářskými obory na stejné fakultě. V teoretické části diplomantka popisuje atributy zdravého životního stylu, v analytické části provedla SWOT analýzu fakulty a prezentuje výsledky dotazníků. Vlastní návrhy jsou zvolené velmi dobře, bohužel méně konkrétněji s nedokonalým grafickým zpracováním. Charakterizují možnost zavedení volitelné tělesné výchovy na fakultě kreditní formou, doporučují zdravější obědy v menze a navrhují model dobrovolných přednášek o zdravém životním stylu. Cíle práce byly tímto splněné. Otázka k obhajobě: Domníváte se, že výsledek analýzy dotazníkového šetření (životní styl studentů oboru Management v tělesné kultuře je zdravější oproti studentům ostatních bakalářských oborů na Podnikatelské fakultě) je podmíněn spíše obsahem studia anebo faktem, že studenti oboru MTK inklinují ke zdravému životnímu stylu a i proto si tento obor zvolili? Práci hodnotím jako uspokojivou a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | Velmi dobře provedený dotazník s vyhodnocením, průměrné vlastní návrhy | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Správně použité metody, bez větších výhrad | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | Vlastní návrhy mohly být konkrétnější | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Výsledky se dají reálně přenést do praxe | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | E | Celkové zpracování podprůměrné | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | D | Hodnotím uspokojivě |
Bakalářská práce Jany Farkašové byla vypracována na téma Analýza zdravého životního stylu vysokoškolských studentů. Předmětem výzkumu byl vzorek 160 respondentů z Fakulty Podnikatelské na VUT v Brně. Studentka ve své práci srovnávala životní styl studentů oboru Management v tělesné kultuře se studenty ostatních bakalářských oborů Fakulty Podnikatelské. Kladně hodnotím zvolené otázky v dotazníku, pro potřeby základního průzkumu životního stylu mi přijdou dostačující, jen bych volila vyšší úroveň následného grafického zpracování. Snad jen na otázku ohledně množství přijímaných tekutin během dne, bych se zaměřila i na to, o jaké tekutiny se konkrétně jedná. Líbí se mi návrh možnosti zavedení předmětu tělesné výchovy, jako volitelného předmětu s možností získání kreditů. Také cyklus přednášek o zdravém životním stylu v rámci prevence, který studentka navrhuje je zajisté dobrým podmětem pro zvážení jeho realizace. Po menších obsahových úpravách a vypracování finanční rozvahy, by mohl být přínosem pro studenty. Pozvánky na cvičení i cyklus přednášek formou letáků jsou hezky zpracované a studenty by mohly oslovit. Cíle této bakalářské práce považuji za splněné. Doporučila bych do budoucna další rozšíření a prohloubení této práce, například v rámci diplomové práce. Navrhuji rozšíření průzkumu i na studenty ostatních vysokých škol v Brně, popř. i jiných měst. A zavést vypracované návrhy řešení do praxe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 62802