BETLACH, J. PROMĚNA AREÁLU BRNĚNSKÝCH VELETRHŮ [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Aktuální a přínosné téma, iniciativně zvolené autorem, je konceptuáně úspěšnězvládnuto. Strategie redukce areálu BVV ve prospěch města je správá. Výsledný nárh však nevyužil autorem nashromážděných teoretických i praktických informací. Strategie transformace severní hrany výstaviště postupným průnikem města podél nově formované městské třídy Hlinky je skryta v nevýrazné presentaci. Zřejmě nedostatek času přiměl autora k pragmatické volbě fragmentu presentujícího celkový záměr v podobě kreativního centra.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | C | 75 | nápaditý a pracovitý, ale nehospodárně zachází s časem |
Diplomová práce na položenou otázku, jakým způsobem je možné oživit dané území, předkládá dobře srozumitelnou, avšak velmi jednoduchou a stručnou odpověď. Otázka je, zda jde o výraz pokory a citlivosti k místu, nebo o rezignaci na hlubší vhled do problematiky a hledání složitějšího řešení. Autor na několika místech částečně uhýbá před problémy a odsouvá je mimo rámec prostoru, kterým se bezprostředně zabývá. Také dostatečně nereflektuje jedinečný potenciál místa, o kterém hovoří v úvodních anylýzách.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Diplomová práce se zabývá možností oživení okrajové části brněnského výstaviště. Deklarovaným záměrem autora je nově předefinovat hranici mezi městem a výstavištěm a transformovat málo využívané území v plnohodnotný veřejný prostor. Celková koncepce zohledňuje také konfiguraci terénu a rozdíly mezi charakterem historické zástavby v ulici a specifickou urbanistickou formou výstaviště. V obecné rovině jde o vhodně zvolený, logický koncept, který přiměřeným způsobem reaguje na problémy daného území. Při naplňování tohoto konceptu konkrétním obsahem autor postupuje poměrně konzervativně a území přetváří pomocí výstavby s městotvornou funkcí smíšeného bydlení, služeb a administrativy. | |
Architektonické řešení | A | Základní rozvržení hmot a jejich měřítko jsou vhodně zvoleny a navržená zástavba velmi dobře řeší přechod mezi relativně drobným měřítkem uliční zástavby a většími solitérními objemy staveb na výstavišti. Střízlivý výraz nových budov odpovídá jejich funkci a také vhodnou formou koresponduje se sousedícími památkově chráněnými funkcionalistickými pavilony na výstavišti. | |
Provozní řešení | C | Dopravní řešení není zpracováno v adekvátním detailu. Autor pouze konstatuje celkovou dobrou dopravní dostupnost území, ale dopravní režim v území samotném nijak dále nerozpracovává. Zcela nedořešené ponechává požadavky na zásobování i parkování u nových objektů, nejsou odlišeny příjezdové trasy a příchody pro pěší. Problematická je také absence jasně definované hranice mezi výstavištěm a městem, odůvodňovaná předpokládanou změnou provozního režimu výstaviště. Řešení podmíněné úpravou okolních podmínek v takovém rozsahu není zcela věrohodné. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Koncept konstrukčního řešení nových objektů a vypořádání rozdílů výškových úrovní je srozumitelný a přesvědčivý. Dispoziční řešení může vyžadovat dílčí korekce s ohledem na konstrukční požadavky nebo technicko-bezpečnostní předpisy. Celkově je však v pořádku a podporuje hlavní záměr provozního využití objektů. | |
Formální úroveň | C | Kladně hodnotím jednoduchou, srozumitelnou a přehlednou grafickou podobu práce. Tato vizuální strohost bohužel místy také koreluje s minimální informační hodnotou výkresu. Celkově velmi nízká je úroveň doprovodných textů, kde se kromě kritického množství překlepů objevují i stylisticky nevhodné obraty a věcné nepřesnosti. Za zásadní formální nedostatek považuji u posuzované tištěné podoby práce chybějící identifikační údaje. |
eVSKP id 83072