BOJANOVSKÝ, T. Přístroje a metodika testování čistých prostor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Obsahem práce jsou Přístroje a metodika testování čistých prostor. Text má 29 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Seznam symbolů není řazen abecedně. Student pracoval samostatně a práci pravidelně konzultoval. Student k práci využil českou i zahraniční literaturu, platné normy a internetové zdroje. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnila podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce pojednává o přístrojích a metodice testování čistých prostor. Student na úvod uvádí některé normy a předpisy, podle nichž se čisté prostory (ČP) rozdělují a hodnotí. Uvedené normy definují tzv. třídy čistoty, ty mají vliv na výběr vhodného měřícího přístroje s požadovanými vlastnostmi (velikost měřených částic, maximální koncentrace částic, atd.). Dále se student zabývá třemi zkouškami, které se v praxi u ČP provádějí (testování vzduchových filtrů, měření tlakových rozdílů mezi čistým prostorem a okolními prostory, měření koncentrací částic ve vzduchu). Zbývající kapitoly se už věnují přístrojům pro měření částic ve vzduchu, uvedeny jsou výrobky od čtyřech významných společností z oboru měřící techniky. Poslední kapitola uvádí jak vybrat vhodný typ přístroje, který bude vyhovovat požadavkům na měření ČP. K práci mám následující připomínky: - v textu povětšinou nejsou odkazy na jednotlivé obrázky a tabulky, - někde chybí citace, např. na str. 14 („Tlakové rozdíly mezi neklasifikovaným a čistým prostorem, by se měly pohybovat kolem 15 Pa.“), - student není jednotný v grafické úpravě a formálních záležitostech (desetinná čárka vs. desetinná tečka; dělení čísel po násobcích tisíce – někde je mezera, někde čárka, někde mezera není; mezery mezi číslem a jednotkou; apod.), - kapitolu 2 bych zařadil až po kapitole 4, kapitola 5 by se mohla sloučit s kapitolou 6 do jedné, - při popisu základních typů přístrojů není použita jednotná metodika (parametry uvedené v kap. 5 – tabulka „vlastnosti“ a „další údaje“, jsou v kap. 6 uvedeny dohromady v tabulce „technické údaje“, liší se i počet uvedených parametrů), případné porovnání jednotlivých přístrojů se tím komplikuje, - student používá jak metrické, tak anglosaské jednotky (počet částic/m3, počet částic/ft3), pro snadnější porovnání přístrojů bylo by vhodné značení sjednotit. Výše uvedené nedostatky jsou spíše formálního charakteru a jsou pro studenta vodítkem pro psaní dalších odborných prací, zejména pak diplomové práce. Všechny vytyčené cíle bakalářské práce byly splněny, proto ji doporučuji k obhajobě před komisí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 28905