DVOŘÁK, R. Digitální identita [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.
Cílem práce bylo provést souhrnný rozbor metod digitální identity, zmapovat současný stav jejího využívání v praxi a vytvořit vhodnou výukovou pomůcku, která by studentům umožnila proniknout do problematiky systémů digitální identity. Student k řešení uvedeného problému přistupoval se zaujetím, především v oblasti mapování současného stavu využívání digitální identity se mu podařilo nastudovat a nashromáždit a velké množství různorodých informací, které se pokusil v práci vhodným způsobem prezentovat. Určité nedostatky vykazuje praktická část práce, která měla být zaměřena na vytvoření výukové aplikace. Sice z pohledu zadání je tento bod splněn, student vytvořil webové stránky s informacemi o digitální identitě, ale některé původně plánované funkce ohledně demonstrace fungování systému digitální identity se mu již implementovat nepodařilo. I přes uvedené nedostatky považuji zadání za splněné a navrhuji hodnocení E.
Cílem práce bylo popsat problematiku digitální identity a realizovat webovou aplikaci k demonstraci fungování systémů digitální identity. Teoretická část práce sestává z 52 stran, kde autor popisuje různé aspekty digitální identity. Postrádám zde především obecné schéma systému digitální identity (žádající strana, spoléhající strana a poskytovatel identity) a obecné vysvětlení základních kryptografických primitiv. Bez zmíněného schématu a primitiv nelze fungování systémů digitální identity vysvětlit a teoretická část práce je tak jen nakopením povšechných informací. Navíc některé pasáže v této části jsou nesrozumitelné (např. na s. 18 chybí vysvětlení obr. 2.1), či vyloženě chybné (např. v popisu komunikace systému BankID na s. 49 chybí fáze nezprostředkované komunikace koncového zákazníka s poskytovatelem identity, kde zákazník schvaluje, které jeho identifikační atributy mohou být Poskytovateli služby poskytnuty). Praktická část práce sestává z jediné stránky A4, na níž autor popisuje menu webových stránek. Uvedené stránky však obsahují jen informace z teoretické části - webovou aplikaci k demonstraci fungování systému digitální identity (např. Identita občana, či BankID) student nevytvořil. Z formálního hlediska jsou práce a webové stránky kvalitní. Celkově konstatuji, že z hlediska teorie je práce povrchní a nepostihuje samotnou podstatu systémů digitální identity. Dále nebyla splněna podstatná část zadání, kde se požaduje vytvořit webový demonstrátor fungování systému digitální identity. Namísto toho autor vytvořil webové stránky teoretické části práce, čímž si značně ulehčil práci. Pracnost předložené bakalářské práce tak v žádném případě neodpovídá pracnosti 5 kreditů, tj. 120 hodinám práce. Z výše uvedených důvodů práci hodnotím jako Nevyhovující a oceňuji ji 30 body.
eVSKP id 141322