KRATOŠ, F. Interaktivní webové audio aplikace pro podporu výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Pan Kratoš chodil na konzultace pouze zřídka, nicméně v jeho případě to nebylo až tak na škodu, jelikož pracoval samostatně a víceméně zpracoval výsledné aplety podle mých představ. Oceňuji také přinášení vlastních nápadů a postřehů. Ačkoliv se zdá, že téma je snadné, implementace v JavaScriptu není triviální. U apletu "filtrace signálu" student narazil na reálné výpočetní možnosti běžného počítače.
Bakalářská práce studenta Filipa Kratoše popisuje šest apletů naprogramovaných pomocí Javascriptu, které demonstrují jednoduché operace s jednorozměrnými signály a mají sloužit jako pomůcky při výuce. Práce je napsaná relativně dobře, nicméně kvalita textu se mění z kapitoly na kapitolu. Některé části textu jsou zřejmě více převzaté, hodilo by se proto poctivěji citovat původní zdroje. Překlepy a gramatické chyby nejsou v textu až tolik časté s výjimkou kapitoly Úvod, kde je jich velmi mnoho (což mne překvapuje, protože zrovna začátek práce bývá nejvíce kontrolován). Samotné aplety, které jsou na přiloženém CD, fungují správně a jejich ovládání je pro uživatele snadné. Výjimkou je šestý aplet, který demonstruje rozdíl mezi lineárním a nelineárním systémem. Ten je funkční jen částečně a má zřejmě řadu neošetřených chyb. To je trochu zklamání, protože tento aplet je zcela původní prací autora, zatímco předchozí aplety jsou převzaté (a přeprogramované) od jiných autorů. Některé kritické komentáře: • Kroužek nad písmenem U ve slově „ústav“ na začátku kapitoly 1.4 je školáckou chybou. • Úvodní část čtvrté kapitoly, kapitola 4.1, je započata nezvykle zeširoka (což uprostřed práce působí divně). • Kapitola 4.3.2 obsahuje několik nepravdivých nebo zavádějících informací. Autor např. píše, že „v digitální oblasti není problém navrhnout ideální filtr s nekonečnou strmostí.“ Doporučuji, aby byl student konkrétně na toto tvrzení při obhajobě dotázán. • Rovnice 7-2 rovněž není správně. Student by měl při obhajobě upřesnit, jak má být rovnice správně. Práci ale celkově hodnotím jako zdařilou. S výjimkou šestého apletu považuji aplety za použitelné při výuce a práci jako použitelnou dokumentaci, která se dobře čte a obsahuje přehledně důležitá fakta. Navrhuji hodnotit práci 80 body.
eVSKP id 101918