NOVOTNÝ, L. Automatizace testování webových aplikací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
S přihlédnutím k nadprůměrné aktivitě studenta během řešení a dokončování činností souvisejících se zadáním i se zpracováním technické zprávy, kvalitnímu řešení a, v neposlední řadě, nadšení studenta při zpracování daného tématu navrhuji ohodnotit práci studenta a její výsledek stupněm B .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání považuji za středně obtížné - stavělo na vědomostech, dovednostech a praktických zkušenostech z předmětů běžného bakalářského studia. Za stěžejní považuji body 4 a 5 zadání - vzhledem k jejich přijatelnému zpracování považuji zadání za splněné . Z hlediska bodu 4 zadání ("S cílem co nejvyššího pokrytí proveďte ...") se řešení , po vzájemné domluvě vzhledem ke kontextu zvolené webové aplikace, ubíralo jiným , nicméně smysluplnějším a neméně náročným směrem , než bylo obecněji požadováno bodem 4 zadání. | ||
Práce s literaturou | Student prokázal schopnost samostatně využívat vedoucím doporučené i vlastním úsilím nalezené informační zdroje související s řešeným tématem, mj. orientovat se v nich, čerpat z nich a vhodně využívat informace v nich obsažené k řešení daného tématu. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Dané téma začal student zpracovávat včas , řešení průběžně konzultoval a informoval o dílčích pokrocích i dalším směřování řešení projektu. Student pracoval samostatně , na konzultace byl vždy velmi dobře připraven . | ||
Aktivita při dokončování | Výsledek práce studenta (tj. realizační výstup a technická zpráva) mi byl předkládán ke konzultacím průběžně ; jeho konečná podoba mi byla předložena v dostatečném předstihu , umožňujícím mi připomínkovat ji před odevzdáním. | ||
Publikační činnost, ocenění | - |
Student musel nastudovat problematiku webových aplikací a jejich testování. Musel dále nastudovat několik automatizačních řešení pro testování. Výsledná práce poskytuje analýzu a porovnání několika nástrojů, kdy je následně vybrán nejvhodnější pro další využití v praxi. S ohledem na náročnost práce a všem uvedeným nedostatkům navrhuji hodnotit stupněm B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Práce vyžadovala studium problematiky webových aplikací a jejich testování. Dále bylo potřeba provést průzkum dostupných nástrojů pro automatizaci testování a vybrat několik z nich pro porovnání podle předem stanovených kriterií. Bylo potřeba osvojit si znalosti spojené s využitím zvolených nástrojů a využít je pro testování webových aplikací pro následné porovnání. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Student nastudoval problematiku s vývojem a testováním webových aplikací. Následně prostudoval a zvolil tři nástroje pro automatizaci testování webových aplikací. Následně provedl testování pro porovnání zvolených automatizačních řešení pro testování. Student vyhodnotil klady a zápory jednotlivých řeršení a zvolil jedno pro budoucí využití v praxi. Bod 4 zadání, testování zvolených automatizovných řešení , byl modifikován na testování zvolených řešení na menším počtu případů. V textu chybí zdůvodnění, byla přidána otázka k obhajobě. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce obsahuje popis všech požadovaných částí v odpovídajícím rozsahu. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 69 | Text technické zprávy je vhodně strukturován. Nejdříve jsme seznámeni s problematikou webových aplikací a jejich testováním. Následuje přehled nástrojů pro automatizaci testování. Následuje popis implementace testů pomocí zvolených nástrojů. Dále testování spolu s analýzou výsledků zvolených automatizačních nástrojů. Od kapitoly implementace dochází ke zhoršení prezentace. Dlouhé obsáhlé věty, které se špatně čtou. Zvláštní přechody mezi odstavci a někdy i větami. | |
Formální úprava technické zprávy | 75 | Text práce obsahuje řadu nedostatků, typografické chyby, překlepy. V některých částech je práce hůře čitelná a pochopitelná. Některé kapitoly mají na začátku uvedeny zdroje pomocí kurzívy v jedné krátké větě. Dvojité mezery Nepřehledné rozdělení kategorií webových aplikací. V textu jsou uvedena kriteria jejich rozdělení, ale dále to není aplikováno. | |
Práce s literaturou | 90 | Práce obsahuje vyšší až nadměrné množství referencí (109), na něž je z textu korektně odkazováno. Všechny souvisejí s tématem práce, jejich množství je dáno čerpáním z online zdrojů, kde je v mnohých případech odkazována konkrétní část zdroje. | |
Realizační výstup | 95 | Student v rámci práce provedl experimenty s několika různými nástroji pro automatizaci testování webových aplikací na vhodně zvoleném příkladě. Výsledky testování byly využity pro vyhodnocení vhodnosti jednotlivých nástrojů a pro následný výběr jednoho z nich. Následovala implementace rozsáhlejšího testování s využitím vybraného nástroje. | |
Využitelnost výsledků | Výsledky této práce poskytují rozbor několika nástrojů pro automatizaci testování webových aplikací. Dále práce poskytuje implementaci automatizace testování aplikace v praxi. Student navrhuje další kroky do budoucna jako je rozšiřování testů, rozsáhlejší testování na cloudu. V závěru uvádí potencionální nahrazení již nepodporovaného nástroje, jehož prvky byly využity v kombinaci s testovanými nástroji. Student tak prezentuje přehled o tématu a ukazuje iniciativu v budoucím vývoji v praxi. |
eVSKP id 156119