KURTIN, T. Návrh a implementace 2D videohry v herním engine Godot [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
The student proposed a Metroidvania/platformer computer game using the idea of fast movement of the main character. The game was implemented using an open-source game engine Godot and the student created most of the visual and sound assets himself. The game is playable and interesting, the quality of the text part of the work could be improved. Overall, I consider the presented work to be of average quality.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | The difficulty of the assignment of this thesis is average. In general, I am sataisfied with the result. | ||
Práce s literaturou | The student worked prevailingly with the resources available online at the internet. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | During the solution, the student was average active, he usually reported the progress in weekly reports. He met the agreed deadlines and he was prepared for the consultations. | ||
Aktivita při dokončování | The work was completed just before the deadline, the final content was not consulted with the supervisor. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Řešiteli se podařilo vytvořit zajímavou hru, kde hráč je tím více silnější, čím déle se drží v pohybu. K plynulému překonávání překážek mu pomáhá propracovaný systém pohybu. Textová část práce je slabší.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Řešitel měl možnost navrhnout si vlastní hru. Navrhnutá hra je dobře promyšlená. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 60 | Struktura i obsah textu je slabší. Text by na sebe mohl lépe navazovat. Například podkapitola o herním enginu Godot je umístěna mezi obecným povídáním o hrách. Některé části kapitoly implementace by měli být v návrhu (např. Level Design). Podkapitola o herním enginu Godot má pouze jednu stranu textu a nevypovídá o dostatečném seznámení. Bylo by zajímavé tento méně populární engine srovnat s ostatnímy enginy. Kapitola návrhu identifikuje problémy, na které by se chtěl řešitel zaměřit. Bohužel práce neobsahuje vyhodnocení, jak se to řešiteli povedlo (např. zasláním dotazníku hráčům). | |
Formální úprava technické zprávy | 60 | Oceňuji, že práce je psaná v angličtině. Bohužel čtenáře ruší množství gramatických chyb, chyb v interpunkci a chyb typografických (odkazy na citace v jsou nestandartně umístěny v nadpisech kapitol, odkaz pod čarou na straně 36 je špatně vysázen, apod.). | |
Práce s literaturou | 70 | Většina zdrojů jsou technické návody, což u tohoto typu práce nevadí. Řešitel se zaměřuje v textu na návrh her. Je škoda, že necituje žádnou literaturu z této oblasti. | |
Realizační výstup | 80 | Řešiteli se podařilo naimplementovat a odladit zábavnou hru. Hra penalizuje hráče za přerušení pohybu oslabením útoku jeho postavy. Hratelná část je kratší, nicméně hra obsahuje dostatek zábavných mechanik (např. dash, odraz od stěny, vrácení se v čase a další). | |
Využitelnost výsledků | Řešitel může stavět na implementovaných mechanikách a vytvořit zajímavou hru. |
eVSKP id 146143