GEISTOVÁ, K. Hydrogely s inkorporovanými enzymy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2019.
Studentka Karolína Geistová zpracoval bakalářskou práci na téma možného využití fázově separovaných hydrogelů, které jsou intenzivně zkoumány v rámci fakulty. Práce se zaměřila na zodpovězení otázky, jestli v prostředí gelu připraveného interakcí tenzidu a polymeru bude zachována enzymatická aktivita. Jako enzymy byly vybrány kolegenasa a bromelain a aktivita byla studována vůči azoalbuminu jako substrátu. Práce byla rozvržena a zpracována logicky, studentka pracovala samostatně. S její prací jsem spokojen a navrhuji hodnocení stupněm výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Splnění požadavků zadání | A |
Bakalářská práce Karolíny Geistové je zpracována na téma inkorporace enzymů do struktury hyaluronanových hydrogelů. V teoretické části práce se studentka zaměřila na popis a základní charakteristiky enzymů, tenzidů a hydrogelů, přičemž pozornost věnuje především materiálům, se kterými pracuje v experimentální části. Samotný text je logicky uspořádán, překlepy a chyby se vyskytují minimálně. Z formálního hlediska mám pár připomínek, které však nijak nesnižují kvalitu předložené práce: - popisky v Obr. 9 by měly být psány v češtině, případně lze takto jednoduché schéma převzaté z literatury úplně překreslit - Obr. 11: bylo by vhodné použít jiné zobrazení hlavní jednotky na ose x - místo 299, 349 použít 300, 350 nm atd. - zjednodušila bych popis přípravy vzorků, některá místa v textu jsou psána neobratně - obr. 18,19 – popisy na vialkách nekorespondují s popisem pod obrázkem, některé koncentrace na obrázku chybí a naopak Z výše uvedeného vyplývá, že na některých místech má čtenář větší práci s porozuměním textu. S tím souvisejí doplňující otázky. Studentka prokázala samostatnost při plánování a realizaci všech experimentů. Podařilo se jí získat rozsáhlý soubor dat, která jistě poslouží k další vědecké práci. Na konci práce studentka shrnuje získané poznatky a vyvozuje závěry a doporučení o využitelnosti studovaných enzymů v konkrétních zdravotnických materiálech. Studentka Karolína Geistová splnila všechny body zadání své bakalářské práce, jako oponent ji hodnotím stupněm Výborně/A a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 113582