HÁNA, M. Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Böhm, Michael

Student zpracoval jako téma bakalářské práce problematiku týkající se emisních systémů osobních automobilů se zážehovým motorem. Toto téma je v současnosti se vzrůstajícími požadavky na snižování emisí vozidel velice aktuální. Práce má 36 stran textu. Práce je dobře strukturována, nejprve se student věnuje samostatně jednotlivým složkám výfukových plynů a jejich vzniku, dále emisním předpisům a následně konkrétním způsobům snižování emisí ve výfukových plynech. Některým tématům se však student věnuje pouze povrchově, což nemusí vést k vytvoření správného a objektivního pohledu na konkrétní problém. Grafická úprava práce je na velmi dobré úrovni a splňuje požadavky na technický text. Student práci konzultoval a přistupoval aktivně k řešení práce. Dobře pracoval s literárními prameny, které jsou správně citované. Práce je přínosná pro studenta či čtenáře jako úvodní literatura k pochopení snižování emisí ve výfukových plynech a jako přehled současných řešení. Velmi pozitivně hodnotím kapitoly 5 a 6, kde student zhodnotil současná řešení a nad rámec zadání navrhuje na základě nabitých znalostí vlastní jednoduchou úpravu emisního systému. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil všechny body zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením B/velmi dobře.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Fridrichová, Kateřina

Předložená bakalářská práce popisuje problematiku emisních systémů osobních automobilů se zážehovým motorem. Zejména z důvodu stále se zpřísňujících emisních norem se jedná o velmi důležité a aktuální téma. Práce je členěna logicky a přehledně popisuje jednotlivé možnosti snižování emisí škodlivin. Z hlediska stylistiky je práce na velmi dobré úrovni, vyskytují se zde pouze drobné pravopisné chyby. Text je vhodně doplněn o obrázky, jejichž popisky jsou přeloženy do českého jazyka. Písmo u těchto popisků je však v některých případech příliš malé. Chemické rovnice 13, 15 a 16 jsou chybně vyčísleny. Práce s literaturou je po formální stránce správná. Závěrečná práce rešeršního charakteru by však měla obsahovat větší množství informačních pramenů, zejména pak knih a odborných článků. Student se ve velké míře odkazuje na přednášky a populárně-naučné články. Do textu by mohl být zahrnut také historický vývoj emisních systémů či dopady implementace dalších technologií na zpracování výfukových plynů. Student však splnil všechny zadané cíle a text obohatil i o návrh vlastní konfigurace systému pro zpracování výfukových plynů. Celkově se jedná o dobře zpracovanou bakalářskou práci, kterou doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením B/velmi dobře.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 132353