NAVRÁTIL, R. Averze spotřebitele ke ztrátě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.
Jedná se o povedenou práci, která splňuje zadané cíle a domácnostem pomůže v dosažení nejen jejich finančních cílů. Otázka: Proč si diplomant vybral metodu FMEA?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | B | Cíl práce byl splněn. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | C | Diplomant vycházel ze standardních pramenů, jak VŠ učebnic, tak odborných publikací týkajících se chování spotřebitele a identifikace a řízení rizika. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Diplomant velmi vhodně využil znalost Ishikawova diagramu a metody FMEA při analýze rizik. Korektně pracoval se získanými daty. | |
Odborná úroveň diplomové práce | C | Práce je na standardní úrovni, návrhy obsahují znalosti, které diplomant načerpal během studia na VŠ. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | C | Výsledky diplomové práce jsou v praxi využitelné, a určitě napomohou domácnostem v dosažení nejen jejich finančních cílů. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | C | Dobrá práce s literaturou a zdroji. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Minimální počet "překlepů" a mluvnických chyb. |
Téma předložené diplomové práce považuji za velmi aktuální vzhledem k vývojovému trendu vzrůstajícího rizika platební neschopnosti domácností a nejistot jejich stálého příjmu napříč spektrem vzdělání. Autor zvolil obvyklá riziková kritéria, jež opřel o údaje ČSÚ a vhodně zvolenou metodou analýzy rizik následně dospěl k návrhům řešení využitelných zvláště pro osoby v jeho věku, kdy je člověk ekonomicky aktivní, dochází k ukončení studia, potřeby se osamostatnit a založit rodinu, přičemž většina těchto osob opomíjí případná rizika. Struktura práce je komplexně logicky návazná, použitá terminologie v některých případech je méně vědecká, ale vzhledem k tématu práce však dostačující.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | B | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | B | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | ||
Obtížnost a správnost řešení | C | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | ||
Odborná jazyková úroveň | C | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B |
eVSKP id 95830