KŘIPSKÝ, F. Výběr vhodných výcvikových tratí pro ATO (PPL, CPL, IR) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na problematiku leteckého výcviku pilotů se zaměřením na výběr vhodných tratí pro navigační výcvik jak v tuzemsku, tak i v blízkém zahraničí. Práce v rozsahu 43 stran je rozdělena do 4 kapitol, úvodu, závěru a přílohy. Student téma zpracoval formou rešerše a práce je věcně správná. V předkládané práci student zhodnotil aktuální legislativní stav pro získání jednotlivých druhů licencí a s tím související podmínky pro výběr vhodných tratí pro daný výcvik. Práce má dobrou jazykovou a stylistickou úroveň. Student splnil všechny požadavky zadaného tématu. Závěrem lze konstatovat, že student prokázal schopnost samostatné práce, velice dobrou orientaci v problematice leteckého výcviku a dále, že úroveň předkládané práce odpovídá požadavkům kladeným na bakalářské práce ve studijním programu Profesionální pilot. Proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cílem práce bylo sestavení přehledu tratí pro jednotlivé fáze pilotního výcviku podle schválených výcvikových osnov s přihlédnutím k výkonnostním parametrům typických výcvikových letounů a parametrům k výcviku využitelných letišť. Nedílnou součástí práce mělo být rovněž posouzení možnosti provádět pilotní výcvik i na zahraničních tratích, a to včetně sestavní jejich samostatného přehledu. Práce je rozvržena do čtyř základních částí, kde v kapitole 1 autor specifikuje jednotlivé druhy průkazů způsobilosti a kvalifikací v kontextu následujících částí práce. Ve druhé, velmi stručné kapitole, autor specifikuje charakteristiky letiště Brno - Tuřany, jako zvoleného letiště pro praktický návrh jednotlivých tratí, bohužel bez bližšího zdůvodnění tohoto výběru, avizovaného v úvodu práce. Třetí kapitola je pak zaměřena na legislativní požadavky jednotlivých výcvikových tratí (dle Part-FCL), včetně jejich praktického návrhu. Požadavek na posouzení možnosti provádět pilotní výcvik i na zahraničních tratích jsem našel zapracován pouze stručnou poznámkou, že takové lety je možné provádět, v kapitolách věnovaných navigačním letům CPL a IR a požadavek zadání na jejich samostatný přehled je realizován formou zařazení do skupin ostatních navigačních letů CPL/IR bez jejich dalšího doplňujícího označení zda jde o lety zahraniční nebo v rámci jednoho státu. Jako matoucí se jeví používaní stejných názvů podkapitol (4.2.2, 4.3.2 Navigační lety; 4.1.7, 4.2.3, 4.3.3 Přehled navigačních letů) a rovněž duplicitní způsob číslování navržených letů (1, 2, 3 pro lety PPL, CPL, IR bez dalšího rozlišení v textu práce - v přílohách naopak jsou tato označení doplněna rozlišením dle typu výcviku PPL, CPL, IR). Rovněž práce s odkazy na použitou literaturu mohla být provedena svědomitěji. Přes výše uvedené výtky, hodnotím práci kladně a jako přínosnou pro plánování výcviku pilotů jednotlivých kvalifikací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 125356