HORKÝ, R. Návrh na zlepšení marketingové komunikace maloobchodu vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2025.
Student přistupoval ke zpracování bakalářské práce aktivně a sjasnou snahou o nalezení funkčních a prakticky realizovatelných řešení. Z průběhu konzultací i samotného obsahu práce je patrná jeho dobrá znalost prostředí analyzované společnosti i zájem o danou problematiku. V analytické části vhodně kombinuje různé metody sběru dat – například analýzu konkurence efektivně rozšiřuje o vlastní šetření formou Mystery shoppingu, čímž získává cenné poznatky z pohledu zákazníka. Na základě těchto zjištění, stejně jako na základě vlastních zkušeností ze spolupráce s firmou, následně navrhuje konkrétní a dobře zdůvodněná doporučení pro zlepšení maloobchodního prodeje. Za obzvlášť přínosné považuji návrh rozšíření společnosti o maloobchodní prodejnu a vytvoření firemního e-shopu, přičemž tyto záměry jsou dále rozpracovány z hlediska marketingové komunikace. Student navrhuje konkrétní kampaně zaměřené na zvýšení povědomí o maloobchodní nabídce a detailně se věnuje návrhu PPC kampaní včetně výběru vhodných klíčových slov. V návrhové části nechybí ani praktické nástroje pro implementaci – harmonogram rozdělený do čtyř fází a přehled návratnosti plánovaných investic. Tyto výstupy považuji za smysluplné, proveditelné a přínosné pro další rozvoj analyzované společnosti v oblasti maloobchodního prodeje. Otázky k obhajobě: 1) Jak náročné podle Vás bude přesvědčit zákazníky, kteří jsou zvyklí nakupovat v řetězcích či hobby marketech, aby dali přednost nově budované maloobchodní jednotce společnosti? 2) Jaký prvek nabídky společnosti byste osobně doporučil komunikovat jako klíčový argument (USP) pro zákazníky v rámci budovaného maloobchodního prodeje a proč právě ten?
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění stanovených cílů | B | Výstupy práce směřují k naplnění cílů stanovených v zadání. | |
| Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Autor zvolil vhodně standardní postup i metody. | |
| Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autor prokazuje schopnost standardně interpretovat výsledky a vyvozovat z nich závěry. | |
| Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky práce jsou prakticky využitelné a přínosné. Jako zdařilé hodnotím obzvláště jasné nastavení kampaní. | |
| Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Bakalářská práce využívá standardní, přehlednou strukturu. Autor využívá vhodné terminologie. Občas se v textu vyskytne drobná chyba. V teoretické části se dalo méně využívat doslovných citací textu". | |
| Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně uvedeny v seznamu i náležitě citovány. Při kontrole pomocí Theses.cz byla vykázána podobnost se všemi nalezenými dokumenty v míře 99 %. Podobnost 97% u jednoho dokumentu je způsobena změnou/nahráním nového odevzdaného dokumentu z důvodu odstranění drobné formální chyby a porovnáním s předchozí verzí práce. Nejvyšší míra shody u jednoho "normálního" dokumentu pak byla 2,1 %. Tyto shody jsou pak zejména ve formálních náležitostech a neovlivňují tak vlastní obsahovou stránku závěrečné práce. |
Bakalářská práce je zpracována na velmi dobré úrovni. Oceňuji praktický přístup autora a je vidět, že dané problematice rozumí. Práce je logická a uspořádaná. Jsou využity vhodné metody pro naplnění cíle. Určitě bych doporučila zlepšit teoretická východiska, primárně u mystery shoppingu na straně 18-19, kdy je to celé postaveno na přímé citaci pouze z jednoho zdroje a také mi tam chybí uvedení čísla strany z literatury, ze které bylo čerpáno. Další výtku mám k formálním náležitostem práce, kdy např. je od strany 90 číslování stran nesmyslně římskými číslicemi, dále jsou drobné chyby u nadpisů či titulků obrázků/tabulek. I přesto je ale práce velmi kvalitní a cíl byl naplněn. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji B - velmi dobře.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění stanovených cílů | B | Stanovený cíl byl splněn. | |
| Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Autor zvolil vhodný postup řešení a využil adekvátní metody k naplnění cíle. | |
| Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autor práce dokáže dobře interpretovat výsledky a vyvozovat z nich závěry. | |
| Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky jsou prakticky využitelné. | |
| Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Struktura práce je logická a provázaná. Je využito vhodné terminologie a odborná jazyková úroveň je dobrá. Výtku mám k formálním částem práce. Od strany 90 je nesmyslně číslování stran římskými číslicemi. Další formální chyby jsou např. u titulkování obrázků a tabulek, u některých nadpisů apod. | |
| Práce s informačními zdroji | C | Práce s informačními zdroji je dobrá. Mám výtku ke zpracování teoretické části Mystery shoppingu na straně 18-19, kde je dle všeho využito pouze přímé citace - tudíž opsané části z jiné literatury. Je to citováno, ale u přímé citace se má uvádět strana, ze které části to bylo převzaté. |
eVSKP id 168295