DOSEDĚL, D. Marketingový mix podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Kaňovská, Lucie

Bakalářská práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu kempu Vranovská pláž. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy aplikované pro nástroje rozšířeného marketingového mixu, které jsou dobře využitelné v kempu které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z dobré znalosti společnosti autorem. Chybí uvedení možných rizik návrhů. Autor práce pracoval samostatně a se zájmem o problematiku. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Na str. 63, obr. 13 uvádíte možné sociální sítě, kde by mohl být kemp aktivní, ale chybí detailnější popis Vaší představy - tj. jak moc aktivní (např. četnost a obsah příspěvků)? 2. V Tab. 9 uvádíte šanci na realizaci Vašich návrhů vedením kempu. S kým jste návrhy konzultoval a proč je u některých návrhů uvedena šance "malá", jak Vám bylo toto zdůvodněno?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Stanovený cíl práce byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autor zvolil vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. Využil také analýzu referencí zákazníků. Některé analýzy, hlavně marketing. mixu mohly být ale detailněji zpracovány. Také by bylo vhodné dávat průběžné zhodnocení provedených analýz a na závěr anal. části zpracovat celkové zhodnocení analýzy s využitím SWOT analýzy.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Student prokázal dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, nicméně místy mohla být interpretace detailnější, viz jíž výše zmiňované zhodnocení provedených analýz.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci kempu. Autor práce se snažil objektivně zhodnotit své návrhy, včetně časového harmonogramu realizace návrhů, možných rizik realizace návrhů a očekávaných přínosů. Některé návrhy mohly být detailněji zpracovány, např. str. 63, obr. 13 a komentář k sociálním sítím.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Autor v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Práce byla ověřena systémem Theses.cz.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Milichovský, František

Vzhledem k úrovni zpracování jednotlivých částí bakalářské práce, zvolenému tématu a stanovenému cíli lze konstatovat, že práce dosahuje standardní úrovně. I přes zjištěné drobné nedostatky lze práci považovat jako podklad pro rozvoj marketingových aktivit vybraného podniku.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Téma bakalářské práce je zpracované na standardní úrovni. Určité rezervy jsou v aplikaci jednotlivých metod v rámci analytické části. Vzhledem k jednotlivým návrhům práce a výslednému zhodnocení lze konstatovat, že bakalářská práce dosáhla stanoveného hlavního cíle jako standardní.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Zvolený postup řešení bakalářské práce odpovídá zadanému tématu. V pořadí aplikace jednotlivých metod a úrovni naplnění však vidím rezervy a také logické nedostatky. Z logiky tématu není možné provádět analýzu vnějšího prostředí bez předchozího vymezení vybraného produktu a stanovení cílového trhu vč. specifikace potenciálního zákazníka (pořadí jednotlivých metod považuji za nevhodné).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Bakalant popisuje cílového zákazníky prostřednictvím tzv. PERSONY (kap. 2.3.4), což kvituji pozitivně. Vzhledem k tomuto popisu však postrádám cílového trhu, na nějž chce bakalant cílit prostřednictvím uvedené bakalářské práce. Pozitivně hodnotím znázornění schématu procesu ubytování (obr. 7, s. 51). V daném provedení má však uvedené schéma mírně zhoršenou vypovídací hodnotu z hlediska čitelnosti. Provedenou analýzu makroprostředí popisuje bakalant s výraznými zmínkami o předmětné společnosti na místo popisu obecného prostředí, působícího na cílové odvětví a trh. V případě analýzy konkurence (kap. 2.3.5, s.37-40) považuji uvedenou volbu za neadekvátní. Dva ze tří uvedených konkurentů jsou v odlišných lokalitách (Sedmihorky - Turnov, Merkur Pasohlávky). Ostatní relevantní konkurenti nejsou nijak popsány.
Praktická využitelnost výsledků D Bakalářská práce obsahuje návrhy, zaměřené na aktivity zvoleného marketingového mixu podniku. Pro relevantní přístup k návrhové části postrádám vypracování souhrnu analytické části se zaměřením nejen na vnitřní prostředí (kap. 2.6), ale obzvláště na vnější prostředí, což lze však považovat za drobnou chybu vzhledem k orientaci v textu práce. Přes uvedené výtky je možné považovat uvedené návrhy za relevantní zdroj. Bakalant uvádí náklady na realizaci návrhů a přínosy z jejich zavedení uvádí v kvalitativní podobě (tabulka 11, s. 77). Není však specifikováno, kdy lze očekávat návratnost vložených prostředků.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Z hlediska jazykové úrovně je bakalářská práce na standardní úrovni. Určité výtky mám k použité odborné terminologii a provázanosti teoretické a analytické části práce. Drobné výtky mám k vynechávaným místům v textu. Celkově je bakalářská práce zpracována na dobré úrovni, která je požadována u VŠKP.
Práce s informačními zdroji E Použité zdroje v zásadě odpovídají zadanému tématu a jejich použití je adekvátní. Z hlediska jejich formy obsahuje bakalářská práce chyby - bakalant míchá citační styly a práce s odbornou literaturou a její kombinování je na nízké úrovni. V rámci seznamu zdrojů nejsou uvedeny všechny položky, které jsou v textu citovány. V rámci analytické části práce postrádám citace z nichž student vycházel, obzvláště v případě popisu vnitřního prostředí podniku a jeho marketingového mixu.
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 141593