LIBICHER, R. Laboratorní úlohy pro mikrokontrolér ARM Cortex-M3. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Macho, Tomáš

Úkolem pana Radka Libichera bylo vytvořit vzorové laboratorní úlohy demonstrující možnosti mikrokontrolérů ARM Cortex-M3. Zadání považuji po časové i odborné stránce za průměrně náročné. Bakalářská práce navazovala na předcházející semestrální práci. Pan Libicher disponoval solidními znalostmi z oblasti mikroprocesorové techniky, návrhu elektronických obvodů i programování v jazyce C/C++. Menší problémy měl s formulováním textu bakalářské práce. Během práce pravidelně konzultoval dosažené výsledky, prokázal schopnost samostatné práce s literaturou. K práci přistupoval svědomitě a iniciativně. Jako vedoucí hodnotím pana Radka Libichera známkou velmi dobře/B (80 bodů).

Navrhovaná známka
B
Body
80

Posudek oponenta

Petyovský, Petr

Zadání této bakalářské práce patří mezi náročnější. Student prokázal znalosti z oblasti návrhu elektronických obvodů a mikroprocesorových systémů. Výsledkem práce je i praktická realizace prototypu demonstrační desky s procesorem ARM řady Cortex M3 a tři implementované výukové úlohy. Zadání práce bylo až na drobné detaily splněno a dosažené výsledky jsou obsaženy v textu a přílohách práce. Způsob řešení daného zadání svědčí o orientaci studenta v oboru a zvolené řešení lze označit za správné. Student při řešení bakalářské práce využívá nastudované znalosti, uvedené v kap. 4 popisující možnosti procesoru ARM. Kapitoly 5-6 jsou věnovány popisu návrhu a realizaci hardwaru a následně i popisu jednotlivých výukových úloh. Kapitola 7 je věnována závěrečnému zhodnocení dosažených výsledků. Student se při řešení práce nedopustil žádných podstatnějších chyb. Jedinou výtku k návrhu hardwarové části bych měl k nevhodnému připojení tlačítek, neboť při chybném naprogramování daných GPIO procesoru jako výstupy a současném stisku tlačítka dojde pravděpodobně k přetížení a zničení daného pinu. Výukové úlohy pro ovládání hardwaru realizované v jazyce C++ by bylo vhodnější realizovat v jazyce C nebo provést důkladnější rozbor možností C++ a odstranění implementačních problémů (Singleton - způsobuje úniky paměti, chybějící využití standardních knihoven C++, apod.). Přínos práce vidím hlavně v návrhu a realizaci výukového systému, který je díky zvolené obecnosti návrhu použitelný pro mnohé kurzy věnované mikroprocesorové technice. Formální zpracování práce je na dobré úrovni, text je vhodně rozčleněn do dostatečného množství samostatných kapitol, které umožňují dobrou orientaci čtenáře v textu. Všechny kapitoly mají dostatečný rozsah odpovídající jejich důležitosti. V textu práce je tolerovatelné množství překlepů, jejichž množství ale v závěrečných kapitolách narůstá. Přiložené CD obsahuje podklady pro výrobu desek, schémata a osazovací plány, zdrojové texty a fotografie realizovaného zařízení. Vzhledem k náročnosti úkolu a dosaženým výsledkům mohu zodpovědně konstatovat, že předložená práce rozhodně svědčí o bakalářských schopnostech studenta. Prací doporučuji k obhajobě a studentovi navrhuji hodnocení bakalářské práce stupněm: Dobře C.

Navrhovaná známka
C
Body
77

Otázky

eVSKP id 66456