PUNČOCHÁŘOVÁ, L. Studium vlivu varní vody v technologii piva [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2018.
Studentka Lenka Burešová měla za úkol zpracovat diplomovou práci na téma Studium vlivu varní vody v technologii piva. Na tuto práci měla veškeré předpoklady, jelikož se v soukromí věnuje domácímu vaření piva. Během realizace experimentální části DP tyto předpoklady potvrdila. Největší výzvou byla optimalizace samotné technologie vaření piva ze základních surovin z hlediska opakovatelnosti. Bez opakovatelné technologie by nebylo možné identifikovat drobné rozdíly ve složení produktů vaření z tvrdé a měkké vody. Další významou složkou práce byla část analytická. Zde bylo od začátku zřejmé, že Lenka Burešová zná většinu analytických postupů pro stanovení studovaných analytů - s většinou z nich se seznámila během své bakalářské práce. Nakonec bylo třeba řádně zpracovat naměrená data pomocí pokročilých statistických technik a výsledky správně interpretovat v DP. Proto studentka poctivě využívala konzultačních hodin a naučila se pracovat s novými statistickými softwary. Kvalita samotného textu diplomové práce se postupně zlepšovala, kdy od zpočátku těžkopádných formulací přešla Lenka Burešová k jasně definované diskusi a závěrům. DP práce splňuje nároky na vysokoškolskou kvalifikační práci. Na závěr lze řici, že cíle práce byly splněny a kvalitu samotného textu i práci v laboratoři hodnotím známkou A - výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Práce Bc. Lenky Burešové sleduje vliv složení varné vody na obsah vybraných organických kyselin, na obsah vitamínů s ozačením B a alfa hořkých kyselin. Studentka splnila požadavky zadání práce. Práce je logicky členěna do kapitol a podkapitol a je čtivá. V práci je minimum chyb, vytknout lze nejednotný formát písma použitý v tabulkách a občasné nejasné nebo nepřesné formulace některých vět. V práci studentka využila 54 literárních zdrojů, všechny jsou relevantní, převážně jde o odborné publikace které jsou správně citovány. Naměřené výsledky jsou kvalitně zpracovány. Zamyšlením se nad získanými výsledky a zpracováním závěrů z jednotlivých měření studentka prokázala, že se v řešené problematice velmi dobře orientuje a disponuje dobrým teoretickým základem i praktickými znalostmi. Předložená práce splňuje všechny požadavky kladené na závěrečné práce studentů VŠ, práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou A, tj. výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 108025