JUNASOVÁ, V. Výukový přípravek s napájecími zdroji [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Levek, Vladimír

Studentka se v bakalářské práci zabývá návrhem a realizací výukového laboratorního prostředku s napájecími zdroji. Předloženého zadání se zhostila se stejnou pílí a efektivitou, která ji doprovází po celou dobu studia. Studentka v dostatečné míře konzultovala jednotlivé dílčí kroky návrhu, přičemž vždy byla schopná diskuse nad alternativním řešením. Cílem vždy bylo navrhnout nejlepší řešení, a to se jí podařilo. Praktickou i textovou část předložené práce dovedla k výbornému výsledku. Realizovaný kit předvedla, ukázala všechny jeho funkcionality, přičemž vše bezchybně pracovalo. V textové části nejprve předvedla rešerši napájecích zdrojů s popisem funkcionalit a stručnou komparací jejich parametrů. V návrhové části nejprve popsala obecný návrh přípravku a posléze s vhodným hierarchickým postupem popisovala návrh jednotlivých dílčích bloků. Závěrem práce studentka odborně diskutovala nad změřenými průběhy všech použitých napájecích zdrojů. Jak praktickou, tak textovou částí studentka prokázala vysoký stupeň odbornosti, který ji ovšem provázel po celou dobu tvorby uvedeného díla. Z uvedených hledisek hodnotím předloženou bakalářskou práci 94 body.

Navrhovaná známka
A
Body
94

Posudek oponenta

Šteffan, Pavel

Studentka Veronika Junasová vypracovala bakalářskou práci na téma „Výukový přípravek s napájecími zdroji“. Cílem práce bylo navrhnout laboratorní výukovou desku tvořenou několika dostupnými napájecími zdroji na malé napětí, a to konkrétně lineárním zdrojem, spínaným zdrojem a nábojovou pumpou. Bakalářská práce je mimo úvod a závěr rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje teoretickému rozboru, druhá návrhu a třetí realizaci výukového přípravku a oživení. V poslední kapitole je návrh laboratorní úlohy. Formální stránka práce je zpracována na velmi dobré úrovni, práce působí uceleným dojmem. Vytknul bych pouze drobné formální nedostatky, a to například, že studentka v celé práci neodděluje číslo obrázku/tabulky a samotný popis pomoci oddělovacího znaku (:, -). Studentka provedla návrh, realizaci i ověření výukového přípravku. Zvolenou problematiku velmi dobře popsala, řešení je doplněno celou řadu výpočtů. Kladně hodnotím výstupy ve třetí kapitole, kde jsou diskutovány změřené parametry jednotlivých realizovaných zdrojů. Studentka vhodně pracuje s doporučenou literaturou, kterou průběžně cituje, celkem vycházela ze třiceti pramenů, z toho jsou ale pouze dvě knihy. Předložená práce ukazuje, že studentka zmíněné problematice rozumí. Navrhuji proto práci k obhajobě se stupněm výborně a počtem bodů 95.

Navrhovaná známka
A
Body
95

Otázky

eVSKP id 127046