SKŘIVÁNEK, V. Analýza ladění modálních vlastnosti dynamické soustavy s piezoelektrickými komponenty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student se v diplomové práci velice samostatně věnoval rozboru možností změny modálních vlastností pomocí piezoelektrického materiálu. Provedl rozsáhlou, avšak přehlednou rešerši možných přístupů. Dále se potom vydal jednou z cest v návrhu vlastního řešení. Provedl řadu simulací vlivu elektrického zapojení na výsledné ovlivnění mechanických vlastností. Dále sestrojil vlastní elektroniku pro napájení piezo komponentů, kterou v laboratoři úspěšně otestoval a vše přehledně zdokumentoval. S postupem práce jsem zcela spokojen, stejně jako s odevzdaným dokumentem. Student pracoval svědomitě, samostatně a vhodně využíval konzultací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor už od prvních stran prokazuje hluboké znalosti v problematice. Rešeršní část popisuje metody ladění modálních vlastností elektromechanických soustav, autor s informacemi pracuje promyšleně a kriticky je hodnotí. Simulační část zahrnuje všechny uvažované okruhy metod, autor je srovnává a zhodnocuje jejich vliv na možnost ladění jednoho konkrétního systému. Využívá tak simulace k přípavě experimentu. V experimentální části autor přebírá mechanický oscilátor a doplňuje jej navrženou elektronikou. Cíle práce byly splněny. Práce je po grafické stránce čistá, grafy výstižné a přehledné. Drobné nedostatky jako chybějící popisky a), a b) (Obr. 4.3) jednotlivých grafů nemají na přehlednost zásadní vliv. Vytknul bych občasné přílišné popisování slepých cest. Dále si myslím, že do diplomové práce úplně nepatří informace o tom, kolik místa autorovi zrovna při simulování zbývá na disku. Na anglické termíny jako „workspace“ prosím neaplikovat české skloňování. Celkově je předkládaná práce na velmi vysoké úrovni, hodnotím A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157854