VANĚK, M. Studium karotenogenních kvasinek v průběhu růstu pomocí pokročilých instrumentálních technik [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2017.
Bc. M. Vaněk pracoval v laboratořích FCH pravidelně již od začátku vysokoškolského studia. Po celou dobu navazujícího magisterského studia byl i zaměstnancem CMV. Získal zkušenosti a rozvinul dovednosti v celé řadě náročných a sofistikovaných technik, zejména fluorescenčních. K práci přistupoval s výrazně tvůrčím a koncepčním přístupem a zcela samostatně řešil experimentální část práce včetně zpracování a vyhodnocení dat. Vypracoval nadstandardní diplomovou práci, v níž získal zcela originální a dosud nepublikované výsledky. Výsledky byly postupně prezentovány jako součást sdělení na několika mezinárodních konferencích a student je zpracoval i do odborné publikace, která v současné době prochází recenzním řízením. Práci plně doporučuji k obhajobě a hodnotím výslednou známkou výborně (A).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
. Str. 41 Autor zaviedol "následující označování dob života karotenoidů v různých lipidických strukturách. Nejdelší doby života, a tedy pravděpodobnou membránovou formu (viz níže) v rozmezí 2 -4 ns označme Karotenoidy I, nejkratší dobu (karotenoidy volně v roztoku) s časem v rozmezí 1 -50 ps pak označme Karotenoidy II. Pravděpodobnou transportní váčkovou formu s časem okolo 300 ps označme Karotenoidy III. Další váčkovou formu s dobou života obvykle v rozmezí 1 -1,2 ns označme Karotenoidy IV." Ako sú zastúpené jednotlivé krotenoidy a ich prekurzory - ß-karotén, torulén a torularodín v označených karoténoch I, II, III a IV? 2. "Pokud by se skutečně jednalo o dimerní formu, znamenalo by to, že se nemůže jednat o formu charakteristickou pro transportní váčky." Aká je charakteristická forma pre transportné váčky? 3.Str. 46 "Po deváté hodině dochází k vzestupu anisotropie a poklesu všech dob života –tedy ke snížení organizovanosti a rigidity struktur, v nichž jsou karotenoidy vnořeny. Na základe čoho si autor vysvetľuje tento jav? 4. Str. 49. "…zastoupení jednotlivých spécií karotenoidů… " Čo sú spécie karotenoidov? Nie sú to druhy? 5. str.50 "Lze vidět, že dobře zaočkovaný a vedený experiment může být provázen nízkou variabilitou kultury mezi jednotlivými zkumavkami, navzdory jejich množství, které zvyšuje pravděpodobnost „outliers“ – kultur výrazně odlišných svým charakterem, způsobených např. chybou při homogenizaci inokula či při pipetování. Ako je to dobre zaočkovaný? Môže autor popísať pravdepodobnost „outliers“ - kultur … 6. "Po 8 h je už přírůstek turbidity marginální." Zaujímavý zvrat. Nedochádza k poklesu OD ? 7. Str. 58 …v 76 h počet buněk jen nevýznamně kolísá a nebylo zaznamenáno žádné odumírání… Jako bolo zisťované odumieranie buniek ? 8. Str. 67 "oscilaci doby života" môže oscilovať doba života? 9. C. capitatum, C. macerans sú druhy rodu Cystofilobasidium a oznacenie C. je pre Candida. Pre Cystofilobasidium je skratka Cys. 10. Aký má vplyv veľkosť buniek na tvorbu pigmentov a lipidov?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A |
eVSKP id 99321