PASTOREK, M. Pohon akumulátorového kolejového vozidla AV 10/1190 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Bakalářská práce je věnována návrhu pohonu akumulátorového kolejového vozíku AV10/1190, který student řešil ve spolupráci s firmou Elektropohony spol. s.r.o. Jedná se o vozík určený pro vnitropodnikovou přepravu nákladů o maximální hmotnosti 10 t. Student přistupoval k práci zodpovědně a aktivně. Bohužel z důvodu jeho zranění a následné rekonvalescence, byly omezeny možnosti průběžného řešení a konzultace problematiky. Z tohoto důvodu práce obsahuje několik drobných chyb. U studenta oceňuji především snahu práci dokončit i při značně stižených podmínkách.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 42/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 20/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Práce se zabývá návrhem elektrického pohonu kolejového vozidla napájeného z baterií. V úvodu je detailně popsán celý systém kolejového vozidla včetně pohonných, ovládacích a bezpečnostních prvků. Dále je provedena analýza pracovních stavů pohonu a stanoveny potřebné dynamické a statické parametry pohonu. Autor diskutuje jednotlivé možnosti výběru elektrického motoru a porovnává jejich přednosti. V závěru práce je podrobněji rozveden návrh kompletního pohonu s asynchronním motorem včetně dimenzování baterie. Práce má rozsah 45 stran. Text je členěn logicky, po formální stránce je práce v pořádku, grafická i jazyková úroveň je dobrá. Všechny stanovené cíle byly splněny. Připomínky: Během návrhu dimenzování motoru by bylo vhodné zvážit i předpokládaný pracovní diagram vozidla. Zvláště u tohoto pohonu, kdy je dynamická síla mnohonásobně větší než zatížení při ustálené rychlosti a doba akcelerace je pravděpodobně velmi krátká oproti době ustáleného pohybu. Tato skutečnost může výrazně ovlivnit volbu velikosti převodovky, motoru a dokonce i typu motoru. Návrh baterie by měl vycházet ze skutečného (středního) výkonu pohonu a nikoliv z katalogových hodnot motoru.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 19/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 40/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 |
eVSKP id 35759