YOUSSEF, D. Návrh aplikace pro výukový model manipulátoru se třemi stupni volnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Student prokázal dostatečné znalosti pro splnění cílů definovaných zadáním diplomové práce. Zejména v oblasti návrhu software student působil velmi samostatně a kreativně. Byla navržena bezchybně fungující inicializace, která umožnila přesnější pohyby manipulátoru jako celku. Nově navržená struktura kaskádních regulátorů společně s dobře sestavenou kinematikou otevřeli další možnosti využití tohoto výukového modelu. Při návrhu výsledné aplikace, hry piškvorky, student dokázal vytvořit dostatečně atraktivní ukázku využití této robotické platformy. S prací studenta jsem jako vedoucí této práce velmi spokojen.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená diplomová práce se zabývá rozšířením možností stávajícího manipulátoru o jeden stupeň volnosti a připravením demonstrační úlohy v podobě hry piškvorky. Úvodní část je věnována popisu současného stavu manipulátoru s jeho výhodami i nevýhodami. Z něj jsou pak jasně definovány kon-krétní úkoly k řešení, které jsou posléze ve třetí stěžejní kapitole práce naplňovány. Celá práce má lo-gickou posloupnost, nicméně sklouzává k “prostému” popisu odvedené práce. Chybí mi zde volba kri-térií pro výběr použitých komponent či zvolená řešení. Na druhou stranu jde diplomant v některých ohledech do detailu a řeší dílčí problémy nad rámec zadání. Např. zjišťuje přesnost vykreslovaných čar. Zde bych ovšem uvítal jasnější popis uváděných rovnic včetně závěru. Práce je po grafické i po jazykové stránce zpracována na dobré úrovni. Čitelnost snižuje absence čárek a mezer v textu a často se opakující se překlepy. Opravdu je rozdíl mezi slovy “message” a “massage”, strana 61. Pro rovnice by bylo vhodnější použít prostředí “eqnarray”. Co jsem opravdu postrádal byly v textu odkazy na grafy z měření. Poznámek pod čarou je také používáno více než je v technických pracech zvykem. Práce je doplněna o dvanáct převážně recenzovaných zdrojů literatury, které jsou řád-ně citována a doplňují tvůrčí činnost diplomanta. Všechny úkoly dané zadáním DP byly postupně realizovány. Přiložené CD obsahuje celé softwarové řešení a zdrojové kódy jsou bohatě komentovaný. Je tak předpoklad, že bude bez větších obtíží možné na tomto manipulátoru pokračovat v další práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 71038