KOVÁČ, P. Vliv výrazů obličeje na 3D rozpoznávání podle obličeje. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Práca vykazuje značné nedostatky v plnení zadaných úloh a nedostatočnú aktivitu študenta počas riešenia i dokončovania. Vzhľadom na splnenie zadania len okrajovo, nedostatočné konzultácie a odovzdanie práce na poslednú chvíľu hodnotím prácu stupňom E.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Bakalárska práca mala náročnejšie zadanie, ktoré zahŕňalo návrh a implementáciu vlastného riešenia. Zadanie bolo splnené len veľmi okrajovo. | ||
Práce s literaturou | Študent využil primerané množstvo literárnych zdrojov a použil publikované články, ktoré sú relevantné k téme. Literatúra bola získaná a použitá adekvátne k riešeniu práce. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Študent pracoval samostatne. Konzultácie boli veľmi zriedkavé, v podobe pár otázok online formou a prevažne až s blížiacim sa termínom odovzdania. | ||
Aktivita při dokončování | Práca bola odovzdaná na poslednú chvíľu, čo neumožnilo dôkladnú kontrolu definitívneho obsahu. | ||
Publikační činnost, ocenění | Práca nebola publikovaná a nezískala žiadne ocenenia. |
Celkově se jedná o nedodělanou práci, která má zásadní nedostatky. Vzhledem k tomu, že neplní minimální požadovaný rozsah a že některé body zadání jsou nesplněné, navrhuji hodnotit práci stupněm nevyhovující (F) .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | |||
Rozsah splnění požadavků zadání | Student měl v rámci práce navrhnout a implementovat neuronovou síť pro modifikaci 3D výrazu obličeje. V technické zprávě je uvedeno, že student práci navrhl a implementoval. Nicméně chybí informace o trénování modelu v kapitole 3. Zásadní výhrady mám ke splnění bodu 5 zadání, kde student měl vygenerovat 3D modely obličeje s různými výrazy a zjistit, jak ovlivňují rozpoznávání podle obličeje. Student v úvodu kapitoly uvedl, že s dostupností algoritmů pro porovnání 3D obličeje je obecně problém, s čímž souhlasím. Student se rozhodl použít algoritmus PointNeXt, který slouží pro segmentaci a klasifikaci. Kromě toho, že tento algoritmus není nikde v práci popsán, v kapitole Studying the impact of expression modification on 3D face recognition se pak hovoří o trénování, ovšem nikde nejsou popsány použité parametry pro trénování. Navíc tento způsob není vhodný pro vyhodnocení, jak velký vliv mají různé generované výrazy pomocí 3D projekce na rozpoznávání. Lepším řešením by bylo použít algoritmus Iterative Closest Points . Dále v této kapitole není uveden celkový počet identit pro trénování. | ||
Rozsah technické zprávy | Celkově práce obsahuje přibližně 26 normostran textu. Jelikož práce obsahuje zbytečně uvedené zdrojové kódy, bude toto číslo ještě o něco nižší. Pokud bychom započítali obrázky, ani tak se nedostaneme na minimum. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 40 | Práce je rozdělena do 6 kapitol, přičemž celková úroveň textu je špatná. Kapitola Úvod je spojena s teoretickou částí pojednávající o technologiích pro získání 3D modelu. Vhodnější by bylo tyto kapitoly rozdělit. Celkově má teoretická část pouze 9 stran (bez úvodní stránky) a jednotlivé části jsou popsány pouze stručně. V realizační části technické zprávy student uváděl zdrojové kódy. V tomto rozsahu a bez hlubšího významu to celkovému dojmu výrazně škodí. Diagram programu na stránce 23 je zbytečně velký. Stejně tak diagram v Experimentu 2 v kapitole 5, který je navíc jinak velký než diagram v Experimentu 1 ve stejné kapitole. Minoritním nedostatkem je, že URL odkazy v poznámkách pod čarou na některých místech obsahují zbytečně ostré závorky. | |
Formální úprava technické zprávy | 65 | Formální stránka technické zprávy je výrazně ovlivněna celkovým zpracováním. Práce je psána v anglickém jazyce, přičemž se občas v práci objevují gramatické chyby, nicméně z hlediska celkového hodnocení se nejedná o zásadní problém. Další výtka směřuje k vynechání názvu prvku, na který se student odkazuje, například v kapitole 3 "described in 2.3". Celkově práce potřebuje zlepšit popis některých prvků. | |
Práce s literaturou | 65 | Práce obsahuje celkově 25 bibliografických zdrojů, které se skládají z odborných publikací, online a knižních zdrojů. Použité bibliografické zdroje jsou relevantní k řešenému tématu. Musím vyzdvihnout množství použitých knižních zdrojů. V práci jsou ovšem některé části, které nejsou náležitě citovány, například algoritmus PCA na stránce 10, pojem Coarse structure na stránce 12, a popis procesu převodu 3D modelu do 2D snímků v sekci 3.3. | |
Realizační výstup | 48 | V odevzdané příloze lze nalézt readme s odkazem na Colab Notebook. V něm jsou fragmenty kódu, který koresponduje s technickou zprávou. Dále student v odevzdané příloze má složku s názvem impact, ke které uvedl: "Due to time constraints and the complexity of package compatibility, there is no setup, and it's close to impossible to get the code running." Jelikož se jedná o důležitou část práce, očekává se, že bude možné ji spustit. Uvedené tvrzení považuji za neakceptovatelné. Celkově je obsah přílohy velice nepřehledný a nezdokumentovaný. V readme bych očekával dokumentaci, jak výsledný program případně výsledné programy nainstalovat a spustit. Případně je možné přidat doplňující skripty k hodnocení výsledků. Jak jsem již uvedl výše, jedním z realizačních výstupů mělo být provedení experimentů, které je ovšem nevhodně a neúplně zpracované. | |
Využitelnost výsledků | Výsledky v aktuální podobě nejsou dále využitelné. |
eVSKP id 156891