KOVÁČ, O. Návrh a implementace survival počítačové hry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
The student designed and implemented a new game that resembles e.g. a survival game "Darkwood". Specifically, the student implemented a demo level, which is well playable and demonstrates the proposed game mechanics. The game builds on several non-trivial implementations, like FOV system, firearm mechanics or pathfinding behavior of non-playable characters. The student further created the visuals and recorded some of the game sounds himself. The proposed game has been experimentally tested on 10 participants, the outcome of this experiment could have been however described in a deeper detail. The thesis is written in good English, which is appreciated. Overall, the student worked very hard, he stayed focused on this project and I find this work excellent.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | The difficulty of the assignment of this thesis is average. However, the student produced work that went beyond the scope of the assignment and I am very sataisfied with the result. | ||
Práce s literaturou | I find the student's activity in obtaining and using study materials as average. The student showed the ability to study, understand and use mainly online sources. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | During the solution, the student was active, and he regularly reported the progress in the weekly reports. He met the agreed deadlines and he was always well prepared for the consultation. | ||
Aktivita při dokončování | The work was completed slightly before the deadline, and the final content was partially consulted with the supervisor. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Práci považuji za velmi zajímavé dílo z pohledu herního návrhu a vývoje. Realizovaná hra obsahuje mnoho odladěných mechanik a - přestože jde o prototyp - je plně hratelná. Kromě samotného herního návrhu jsou v práci předvedeny také konkrétní využití algoritmů, např. použití textury pro maskování paměti mapy nebo úprava algoritmu A*. Text práce je vhodně strukturovaný, srozumitelný, a obsahuje Game Design Document popisující návrh hry. Z těchto důvodů navrhuji hodnotit práci stupěm výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání považuji průměrně náročné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání práce bylo splněno v plné míře s nezanedbatelným rozšířením ve formě komplexity vytvořené hry. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah textové části práce je na horní hranici obvyklého rozmezí a obsahuje vše nutné k pochopení obsahu práce. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Text práce je dobře strukturovaný a jednotný. Jednotlivé kapitoly postupně představují základní koncepty her, jejich vývoje a specifik survival žánru. Následuje velmi podrobný a dobře zpracovaný Game Design Document, který je dále implementován ve formě výsledné hry. Popis implementace se zaměřuje na zajímavé části, např. field of view, fog of war, a algoritmus pro hledání cesty počítačem ovládaných nepřátel. Srozumitelnosti textu také pomáhají dobře zpracované figury ve formě diagramů a vizualizací. | |
Formální úprava technické zprávy | 78 | Text je psán velmi srozumitelnou angličtinou s minimem chyb. Po typografické stránce je text v pořádku. Hlavním problémem jsou chybějící odkazy na figury v textu. V kapitole 10.4.2 je také zmíněna "Rapid Access Memory", což považuji za překlep. | |
Práce s literaturou | 70 | Práci s literaturou považuji za dostatečnou. Citovány jsou převážně online materiály z méně důvěryhodných zdrojů. Převzaté prvky jsou vždy vhodně odlišeny od samostatné práce studenta. | |
Realizační výstup | 92 | Realizačním výstupem práce je plně funkční prototyp survival hry pod názvem Beneath the Mushroom Clouds. Přestože jde o prototyp, obsahuje hra velké množství odladěných mechanik, mezi které patří uživatelské rozhraní, systém potřeb hráče, inventář, počítačem ovládané postavy, podrobný systém práce se střelnými zbraněmi, a systém průzkumu terénu a jeho paměti. Programátorský návrh hry je dobře zpracován a umožňuje jednoduché rozšíření hry. Ke hře je také dostupná dokumentace ve formě komentářů v kódu a automatického doxygen dokumentu. Autor dále vytvořil některé využité grafické i zvukové assety. Převzaté zdroje jsou vždy takto označeny a využity v souladu s licenčními podmínkami. | |
Využitelnost výsledků | Hlavním výsledkem práce je prototyp hry, který lze dále rozšiřovat. Mezi zajímavé výstupy také patří systém kombinující Field of View s Fog of War a úprava algoritmu pro hledání cesty. |
eVSKP id 146142