JÍŠA, J. Stanovení možné příčiny korozního poškození povrchu sklářské formy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Student prokázal schopnost samostatně vyhledávat informace jak v doporučené literatuře, tak i ve zdrojích nalezených vlastním přičiněním, včetně zdrojů cizojazyčných. Nabyté informace byl schopen logicky seřadit a zformulovat na jejich základě konzistentní teoretický úvod do problému, ve kterém postihl prakticky všechny důležité aspekty. V průběhu příprav, provádění i vyhodnocování experimentu prokázal vynikající schopnost samostatné práce v laboratoři. Schopnost vyvodit závěry z dosažených výsledků u hodnoceného studenta odpovídá průměru. Velmi kladně hodnotím zodpovědný přístup studenta k dodržování časového plánu práce a také aktivitu při vyhledávání kvalitních informačních zdrojů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Předložená práce se zabývá problematikou koroze sklářských litinových forem. V teoretické části je uvedeno základní rozdělení koroze a stručně popsány děje k nimž dochází při korozním procesu. V další části je pak popsán vlastní experiment, komentovány získané výsledky a formulovány závěry. Práce obsahuje řadu pravopisných chyb, nevhodných formulací a také chyby formálního charakteru. Student ve větách často užívá špatných tvarů slov, používá spojovníky místo pomlček, neodsazuje odstavce, chybně odkazuje na obrázek (str. 14), či užívá odlišné označování veličiny v rovnici a následné vysvětlivce (str. 15), případně neuvádí odkaz na literaturu u výčtu autorů zmiňovaných teorií (str. 13). Hodnoty medianů hloubek korozních důlků uvedených v diskusi nejsou v souladu s diagramem uvedeným na obr. 4.5. V části experimentální bych také očekával pečlivější zpracování získaných dat a to i v příloze (kvalita fotodokumentace, přesnější popisy obrázků). Na druhou stranu je třeba vyzdvihnout originální technické řešení uspořádání korozního experimentu. Přes uvedené výtky práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 47316