MALÍK, J. Design kapotáže studentské formule [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení modelu - B, úroveň tvarové kultivace - C, barevnost navrženého designu - B a grafická úprava výkresů - C Diplomová práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní závěry k zadanému tématu design kapotáže studentské formule.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
"Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení modelu – ? úroveň tvarové kultivace – C barevnost navrženého designu – C grafická úprava výkresů - C " "Diplomová práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní závěry k tématu Design kapotáže studentské formule (v oboru průmyslový design)." Nejprve musím ocenit fakt, že se jedná o design realizovaného a plně funkčního formulového vozu. Z vlastní zkušenosti vím, že realizovat (jakýkoliv) dopravní prostředek v reálné velikosti M 1:1 je velice obtížný úkol. Dodávám: Možnost zúčastnit se takovéhoto projektu je pro kohokoliv (tedy i studenta) velká a neocenitelná zkušenost. Co se týká tvaru samotného, nepřináší dle mého, zásadně nic nového, včetně jisté proporčně nevyvážené základní siluety. Nutno podotknout, že stejný problém se objevuje u téměř všech formulí SEA. Bohužel, k odpovědnějšímu posouzení designu této formule postrádám alespoň jeden pohled z dostatečného nadhledu. Ke slabším stránkám designu patří konečné barevné a grafické řešení formule negativně ovlivněné provedením reklamních nápisů. Stejně tak postrádám fázi detailnějšího hledání tvaru. V poslané práci, psané v angličtině, jsem nenašel téměř žádné skici, dostatečně dokumentující u jednotlivých koncepčních řešení (1D-3D) jejich tvarový vývoj (a výběr). Otázky: První spíše jen pro malé doplnění. Myslíte si, kdybych v historické části Vaší teoretické práce, doplnil jednotlivé milníky, tak jak je uvádíte, o 2 „hesla“: 1) Cooper , 2) Lotus 56, resp. 72, že by to byla chyba a nebo v pořádku? A proč? 2. Jakým procesem jste došel k předloženému tvarovému řešení jednotlivých koncepčních variant (1D-3D)?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 68793