VAŇOUREK, J. Převodová ústrojí osobních automobilů s hybridním pohonem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Bakalářská práce pana Vaňourka se zabývá převodovými ústrojími osobních automobilů s hybridním pohonem, přičemž cílem bylo zmapovat soudobé trendy v této oblasti s ohledem na funkční, koncepční a konstrukční aspekty. Student v práci, která je rešeršního charakteru zpracoval klíčové oblasti tohoto tématu po principiální a funkční stránce, za slabší hodnotím množství informací, vypovídajících o konkrétních komponentech převodových ústrojí a synergii těchto celků. Úroveň práce snižuje použití relativně zastaralých zdrojů, přičemž čerpání aktuálních informací je v tomto dynamicky se vyvíjejícím tématu klíčové. Množství konzultací v rámci zpracování práce bylo adekvátní, přičemž student byl připraven. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Bakalářská práce je čistě rešeršního charakteru a na 36 stranách zpracovává tématiku převodových ústrojí osobních automobilů s hybridním pohonem. Student se v začátku práce věnuje rozdělení hybridních pohonů podle uložení elektromotoru a stupně hybridizace, tyto kapitoly obsahují spíše obecně poplatné informace, jež jsou dohledatelné ve velkém množství zdrojů. Kapitola rozdělení hybridních pohonů dle toku výkonu sice přehledným, ale opět spíše povrchním způsobem popisuje danou problematiku včetně začlenění konkrétních zástupců výrobců. Z hlediska rozsahu se druhá polovina práce věnuje popisu tří konkrétních systémů hybridních pohonů, konkrétně Honda e:HEV, Hybrid Synergy Drive a General Motors Voltec, kde jsou detailněji rozebrány princip funkce a jízdní režimy, postrádám zde však uvedení důvodu výběru těchto řešení, a zároveň hlubší informace v oblasti komponent převodových ústrojí. Použité informační zdroje považuji za zastaralé. Práce je psaná čtivou formou, bez významných gramatických a stylistických chyb. Pozitivně hodnotím vypracování vlastních schémat pohonných řetězců. Cíle práce byly s výše uvedenými výhradami splněny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 145885