SMOLINSKÝ, P. Teplárenská soustava v Brně – paroplynová teplárna Červený mlýn [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Práce se zabývá technickým popisem a hodnocením rekonstruované paroplynové teplárny Červený mlýn, která je součástí brněnské teplárenské soustavy. Autor čerpal nejen z odborné literatury a publikovaných materiálů, ale využíval i informace získané při osobním kontaktu s pracovníky společnosti Teplárny Brno, a.s. Práce tak působí kompaktním a vyváženým dojmem; autorovi se podařilo postihnout všechny aspekty tohoto poměrně specifického teplárenského provozu. Rovněž po formální stránce je práce na dobré úrovni. Proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Obsahem práce je Teplárenská soustava v Brně – paroplynová teplárna červený mlýn. Text bakalářské práce má 39 stran textu a 1 přílohu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné částí a je správně členěna do kapitol a podkapitol. Práce respektuje všechny náležitosti závěrečné práce na VUT. V práci jsou správně citovány zdroje, jejich ž úplný seznam je v závěru práce a je proveden v souladu s normou ISI 690. Práce je velice odpovědně zpracována prakticky neosahuje, žádné překlepy a je psána čtivým jazykem. Jedinou zásadní výhradu mám ke kapitole 2.1, kde by bylo vhodné více rozebrat základy termodynamiky cyklů používaných pro modelování paroplynového cyklu. Problematický je obr. 1, kde je nevhodně spojen ideální parní cyklus s reálným plynovým cyklem. Použití pojmu spálené teplo je zcela nevhodné, v tomto obrázku by bylo vhodnější použít pojem přivedené teplo. U Braytonova cyklu je naznačeno jako, by se teplo přivádělo i v kompresoru. Obrázky cyklů jsou ve skriptech Termomechaniky nebo jiných učebnicích nakresleny správně a student se jimi měl inspirovat. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil všechny body zadání, doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 64944