COUFAL, J. Komunikační technologie pro zabezpečené chytré měření [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2024.
Zadání považuji za splněné, po domluvě byly body zadání c) a d) upraveny, viz poslední odstavec v úvodu. Výstupem jsou dvě nové laboratorní úlohy a úprava stávající úlohy. Výtku mám k technické úrovni práce, v teoretické části práce student nedostatečně pracoval se zdroji, kapitoly jsou strohé a nezahrnují všechny klíčové části nutné pro tvorbu úloh (DLMS protokol, Security Suite) a tím si nevytvořil dostatečný základ pro praktickou realizaci. Formální úroveň je velmi špatná, chybí formátování (např. zarovnání do bloků), křížové odkazy obsahu, referencí či obrázků. V textu se vyskytují chyby, např. Chyba! Nenalezen zdroj odkazů. Aktivita studenta byla klasicky až s koncem semestru, to zapříčinilo nedostatek času na detaily, větší technický detail a hlubší studium problematiky. Vytvoření úlohy jsou využitelné, ale vyžadují ještě další dopracování pro nasazení do výuky (chybí technický detail, technické úkoly). Zadání považuji za splněné, ale na základě výše uvedených nedostatků hodnotím C/70.
Student se v teoretické části práce zaměřil na princip měření elektřiny, rozebral typy, klasifikace a způsoby zapojení elektroměrů. Déle se věnoval možnostem komunikace, standardům, legislativě a rizikům souvisejícími s chytrými elektroměry. Avšak větší vliv měl být kladen na rozbor standardu DLMS včetně zaměření na jeho bezpečnost. V rámci praktické části student upravil jednu laboratorní úlohu a vytvořil 2 nové, všechny zaměřené na chytré elektroměry využívající standard DLMS. Každá laboratorní úloha by mohla být doplněna jednoduchým schématem pro lepší pochopení správného fungování. Jednotlivé úlohy vyžadují drobné úpravy pro možné nasazení do výuky. Výtku mám k formální stránce jednotlivých úloh, kde rozložení samotné úlohy, tj. jednotlivých bodů a obrázků, není jednotně strukturované, což ve výsledku kazí celkový dojem z laboratorních úloh. Po formální stránce práce obsahuje drobné stylistické nedostatky (např. občasné chybějící zarovnání textu), drobné gramatické nedostatky a překlepy (např: HLDC místo HDLC), a také se v jedné části práce vyskytuje chybná citace (viz kapitola 1.4.4, místo citace je zde „Chyba! Nenalezen zdroj odkazů.“). Student v práci využil 31 zdrojů, ale pouze malé množství z nich jsou odborné. Dále některé citace (např. 1, 8, 24, 27) neodpovídají ani jedné z norem ČSN ISO-690 (aktuální 2022 ani předcházející 2011). Mezi citacemi se nachází také vlastní zdroje, které odkazují na vypracované laboratorní úlohy (v práci mělo být využito spíše jako odkaz na přílohy, nikoliv odkaz formou citace). I přes výše zmíněné, zadání práce považuji za splněné a navrhuji hodnocení D/66.
eVSKP id 159206