KOPECKÝ, J. Podvozek pro autobusový přívěs [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Posudky

Posudek vedoucího

Píštěk, Václav

Student postupoval při zpracování diplomové práce samostatně a iniciativně, náročné a rozsáhlé zadání bylo splněno ve všech bodech mimořádně kvalitním způsobem.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Černý, Jan

Vysoce aktuální téma dnešní doby: Jak zvýšit hospodárnost všech druhů silniční dopravy při stále a nezadržitelně rostoucí ceně ropy? Dopravci ve stále rostoucí konkurenci zřejmě neobstojí pouze jednoduchým zvýšením cen svých služeb. Snížení provozních nákladů na přepravovanou jednotku užitného nákladu vede ke zvyšování přepravních kapacit cestou prodlužování jízdních souprav. Systémy BRT v osobní dopravě ve městě jsou založeny na prodloužených kloubových autobusech, které přesahují v tříčlánkovém provedení délku 25 m. Právě v těchto dnech udělilo Ministerstvo dopravy ČR výjimku na provoz nákladního autovlaku přesahujícího 25 m na vyhrazených trasách silniční sítě (tahač + návěs + přívěs). Dalším řešením je obnova autobusových vleků. V tomto smyslu je tedy vysoce aktuální i předkládaná diplomová práce. Diplomant přistoupil k zadanému tématu komplexně a ve své práci, která je obsahem zcela nadprůměrná, vhodným způsobem přehledně spojuje historii se současným vývojem v Evropě. Dále nastínil možnost obnovy osobní přepravy s použitím autobusových vleků v České republice včetně nutných změn v legislativě. V návrhu konstrukce podvozku autobusového přívěsu racionálním způsobem použil prvky ze stávajících autobusů SOR. Navržená jízdní souprava autobusu SOR se stavebnicově navrženým přívěsem důstojně navazuje na zdokumentované tradice české autobusové přepravy. Se závěry diplomanta shrnujícími jak jím provedenou práci, tak i nutné kroky při řešení problematiky zavedení vleků do pravidelné autobusové dopravy v České republice bez výhrad souhlasím. Znovu chci ocenit jeho komplexní přístup při řešení zadané úlohy. Vedle nutného teoretického řešení shrnul i aspekty provozní, ekonomické, legislativní i historické. V tomto smyslu je přínosem pro další vývojové úvahy prováděné v SOR Libchavy. Diplomant pracoval zcela samostatně, plně osvědčil své schopnosti analyzovat daný konstrukční problém a při použití výpočetní techniky jej konstrukčně řešit, optimalizovat hlavní konstrukční parametry návrhu, analyzovat zvolené řešení a doporučit postup pro další řešení úkolu. Celá práce má nadprůměrný obsah, je přehledně členěna na textovou část a přílohy a má i pro nezúčastněného čtenáře vysokou vypovídající schopnost.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

eVSKP id 9596