STŘÍTEŽSKÝ, D. Budoucí trendy pro pohonné jednotky nákladních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Novotný, Pavel

Student pracoval zcela samostatně, cíle práce jsou v zásadě splněny. Chybí pouze rozsáhlejší vyjádření vlivu budoucích pohonů na problematiku vibrací a hluku nákladních vozidel. Některé pojmy uvedené v práci nejsou vhodně formulovány, např. „naftový pohon“, „CNG pohon“ apod. Práce je v některých pasážích formulována nepřehledně, čitelnost textu je špatná. Rovněž mezery mezi odstavci a nadpisy jsou velké a uměle zvyšují počet stran. Celkově však práce popisuje zásadní budoucí tendence v oblasti pohonných jednotek nákladních automobilů a po celkovém zhodnocení lze konstatovat, že student splnil požadavky kladené na bakalářskou práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací D
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Prokop, Aleš

Bakalářská práce se zabývá trendy pohonů spalovacích motorů nákladních vozidel. Autor práci rozdělil na 4 základní kapitoly zabývající se emisními limity, dále užitím fosilních a alternativních paliv k pohonu nákladních vozidel, nechybí kapitola zabývající se pohony hybridními, do které jsou bohužel zakomponovány i elektromobily. Z hlediska přínosu pro čtenáře má práce několik závažných nedostatků. Jedná se hlavně o obsahovou nevyváženost jednotlivých kapitol, velmi slabou úroveň z hlediska technických informací a obecně nelogické uspořádání uvedených statí. V práci postrádám uvedení konkrétních technických řešení pohonů a vysvětlení funkčních principů. Práce obsahuje velké množství pravopisných chyb, překlepů či netechnických termínů. Zvážil bych v tomto případě i užití citovaných textů majitelů dopravních firem, potřebná fakta lze zmínit jiným způsobem. Dále upozorňuji na nerespektování pravidel zápisu jednotek při užití s číselnými hodnotami. V bibliografické citaci by bylo vhodné užít slovo bakalářská namísto diplomová práce. Z hlediska splnění cílů postrádám srovnání jednotlivých řešení pohonů z hlediska účinnosti a emisí a vibračního působení na posádku vozidel. Z formálního hlediska však jako nejvíce závažný problém uvádím nedostatečné uvedení zdrojů, z nichž student čerpal. V práci se vyskytují celé odstavce textu bez jediného zdroje, přičemž některé informace studentovi zjevně nemohly být známy. V textu zároveň chybí odkazy na zdroje, uvedené v seznamu použité literatury, jedná se konkrétně o zdroje 1-6; 8; 11;13;15;17-19, přičemž některé kapitoly čerpají pouze z jednoho zdroje, což pro práci rešeršního charakteru není moc vhodné. V seznamu použité literatury došlo zřejmě k ponechání prvních dvou zdrojů z poskytnuté šablony k psaní závěrečných prací, neboť uvedené zdroje nesouvisí s danou problematikou. Vzhledem k výše uvedenému shrnuji, že student nesplnil požadavky kladené na vysokoškolskou práci, proto ji nedoporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání E
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry E
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti E
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Práce s literaturou včetně citací F
Navrhovaná známka
F

Otázky

eVSKP id 100681