CIHLÁŘ, L. Sdružené vstřikovací jednotky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Předložená bakalářská práce pana Lukáše Cihláře je rešeršního charakteru zpracovává problematiku sdružených vstřikovacích jednotek použitých jak v osobních, tak i nákladních automobilech. Zadání bakalářské práce bylo splněno v celém rozsahu, při zpracování postupoval autor systematicky, dokázal soustředit a vyhodnotit veškeré dostupné podklady k dané problematice. Rovněž z hlediska formálních náležitostí splňuje předložená práce dané požadavky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A |
Bakalářská práce rešeršní povahy se zabývá soustavami se sdruženými vstřikovacími jednotkami. O tomto tématu pojednává skutečně obšírně, neboť zahrnuje konstrukční popis palivových soustav s tímto způsobem vstřikování, princip činnosti, jakož i jejich vývoj v průběhu let, použití u konkrétních motorů a vliv na škodlivé emise ve výfukových plynech. V textu lze však nalézt několik nesrovnalostí, z nichž některé jsou uvedeny dále. Vzhledem k jeho zaměření lze dokumentu vytknout používání poněkud nepřesného výrazu „čerpadlo-tryska“ pro soustavy se sdruženými vstřikovacími jednotkami a stejně tak užívání termínu „tryska“ pro celý vstřikovač. Dalším nepřesnostem se nevyhnul zejména popis motoru 1,4 TDI, neboť v rozporu s uváděnými údaji tento motor disponuje ve skutečnosti pouze jedním vyvažovacím hřídelem (str. 60) a obrázek 5-15 patří s největší pravděpodobností nikoli této jednotce, nýbrž zážehovému tříválci 1,2 litru řady EA111. Dále jsou zaměněny vnější otáčkové charakteristiky motoru 2.0 TDI ve specifikacích 103 a 125 kW (obr. 5-27 a 5-29). Z hlediska jazykového působí některé formulace přinejmenším nejednoznačně. Například na straně 43 se uvádí: „Pokud jsou částice příliš malé, nemusí být v lidském těle zadrženy, je tedy nutné použití filtru pevných částic.“ Je možné nalézt i dosti slangové výrazy. Kupříkladu na str. 79 „odcházející dvouhmotové setrvačníky“, či „neprůstřelnou spolehlivost“ ze str. 91. Taktéž přirovnání k fotbalovému hřišti (str. 44) zavání spíše bulvární novinařinou. Z hlediska uspořádání dokumentu není dobře řešeno obtékání obrázků. Přes výše uvedené výtky práci doporučuji k obhajobě, jelikož jinak se jedná o poměrně kvalitní dokument, jenž svému čtenáři nabídne dosti ucelený přehled o soustavách se sdruženými vstřikovacími jednotkami a jejich použití zejména u vozů koncernu Volkswagen.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 72376