OTÁHAL, L. Mobilní aplikace pro usnadnění online školní výuky a komunikace se studenty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Práce splňuje zadání a výsledkem je užitečný produkt, určený k použití jednotlivci, ale i většími vzdělávacími institucemi. Užitečnost aplikace potvrzuje rozsáhlé testování v praxi, kdy byla aplikace experimentálně nasazena ve vybrané třídě základní školy. Autor z výsledného průzkumu vyvodil další možná vylepšení aplikace a směr dalšího vývoje. Komunikace s autorem probíhala bez problémů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Výsledkem práce je aplikace pro podporu výuky na základních a středních školách. Aplikace reflektuje současné populární směry online a elektronické výuky. Autor provedl důkladnou analýzu existujících řešení, navrhl a implementoval aplikaci, která řeší problematické aspekty online výuky. Práce neobsahuje komplexní algoritmy, implementačně však je spíše náročnější díky nutnosti řešit multiplatformní kompatibilitu, ukládání dat na server, správu databáze, grafické rozhraní pro více typů uživatelů, autentizaci uživatelů apod. Výsledek práce splňuje zadání a zdá se být užitečným projektem, který bude v budoucnu dále rozšiřován. | ||
Práce s literaturou | Autor našel a využil vhodné literární zdroje. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Konzultace probíhaly pravidelně a vždy byly prezentovány dosažené výsledky. Autor aplikaci vyvíjel v dobře navrženém časovém plánu bez problémů a s nadšením. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena s dobrým předstihem, otestována uživateli, několikrát předložena ke kontrole a konzultována. | ||
Publikační činnost, ocenění | Aplikace prozatím není publikována, nicméně zveřejnění pro uživatele je v plánu. Prozatím je vývojová platforma pouze experimentální v rámci firmy a není veřejně dostupná. |
Celkově se dle mého názoru jedná o zdařilou práci. Textová část má mírné nedostatky, zmíněné výše, avšak celkově se práce čte dobře a dává smysl. Realizační část je taktéž zdařilá, ačkoliv zatím neobsahuje tolik funkcionality. Nicméně, má velký potenciál do budoucna včetně praktického nasazení ve školách. Z výše uvedených důvodu a taktéž vzhledem k obtížnosti a typu zadání navrhuji hodnocení stupněm B .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako průměrně obtížné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání splněno ve všech bodech. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce je víceméně v obvyklém rozsahu, nicméně blíží se spíše k minimu. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 70 | Text je pochopitelný po prvním čtení, avšak jeho logické členění trochu ubírá na kvalitě celé práce. Kapitola 2 je rozčleněna na 4 sekce, kde sekce 2.1 pokrývá většinu celé kapitoly a naopak sekce 2.3 a 2.4 jsou pouze jednostránkové. Návrh a implementace posléze působí kratším dojmem z hlediska celkového rozsahu. Sekce 4.0.1 v implementaci je dle mého názoru naprosto nevhodná. Podobně nevhodné mi přijde rozčlenění kapitoly Závěr, kde sekce o budoucím vývoji šla napsat pouze formou odstavce. | |
Formální úprava technické zprávy | 83 | Jazyková stránka práce je na velmi vysoké úrovni. V práci nenalézám žádné gramatické chyby ani špatné větné konstrukce, pouze jeden překlep. Nicméně, z hlediska typografie se autor dopouští několika drobných přestupků. Zejména autor často nerozlišuje spojovníky a pomlčky a taktéž kombinuje dva druhy odstavců (odrážení a prázdné řádky). Taktéž některé obrázky jsou umístěny poněkud nešťastně. | |
Práce s literaturou | 90 | Autor cituje celkem 17 zdrojů, kde většina z nich jsou kvalitní publikace. Citace jsou hojně a vhodně umístěny v celé práci a jsou často doplňovány o poznámky pod čarou, pomocí kterých autor cituje různé dokumentace/webové stránky apod. | |
Realizační výstup | 90 | Student navrhl a implementoval relativně komplexní databázové řešení client - server pro mobilní aplikaci s podporou lokální offline databáze. Aplikace podporuje dvě role -- učitel a student. Funkcionalita aplikace je zatím relativně omezená na základní činnosti (vypisování/opravování testů, kontrola klasifikace studentů, domácí úkoly, ...), ale autor předpokládá její rozšíření. Z hlediska rozšířitelnosti se aplikace zdá dobře navrhnuta. Nicméně, ve výsledné aplikaci nacházím drobné množství chyb (např. při opravování testu, při přihlašování, ...), a některé nepraktické elementy z hlediska "user-experience", např. nikde nejsem schopný zjistit v roli učitelé jakou třídu spravuji (v záložce moje třída). | |
Využitelnost výsledků | Aplikace má potenciál do budoucna, jelikož autor počítá s jejím rozšířením a publikací, kde některé školy by tuto aplikaci mohly využívat. |
eVSKP id 145562