VU, T. Návrh změn/úprav marketingové komunikace konkrétní organizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.
Pro zpracování diplomové práce si autorka zvolila velice aktuální, avšak poměrně složitou problematiku, se kterou se dobře vypořádala. Při zpracování práce byla zřejmá velká osobní angažovanost v analyzované organizaci i v samotné problematice. V práci je prokázána schopnost aplikovat získané teoretické poznatky jak v analytické, tak pak i v návrhové části. Při zpracování autorka také neopomněla poukázat na podobnost neziskové organizace a obchodních korporací, čímž v podstatě odůvodnila i vhodnost zvoleného tématu diplomové práce ke studovanému oboru. Návrhy předložené v práci směřují k naplnění stanovených cílů. Jejich využití je smysluplné. Zajímavé je také vložení kapitoly věnované rizikům spojeným s realizací návrhů. Každý z návrhů má také popsaný svůj přínos pro analyzovanou organizaci. I vzhledem k aktuálnosti a významu tématu diplomové práce hodnotím tuto jako přínosnou nejen pro analyzovanou organizaci, ale také pro společnost jako celek. Otázky k obhajobě: 1) Jaké z marketingově komunikačních nástrojů jsou podle Vás nejvhodnější pro snížení strachu (nenávisti) obyvatel plynoucího z pohybu migrantů? 2) Jak se podle Vás mohou projevit při externí komunikaci negativní interní vztahy v organizaci? Jaký to může mít důsledek?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | V práci předložené návrhy směřují k vytyčeným cílům. Jejich realizací by těchto cílů mělo být dosaženo. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | V práci je využito vhodného postupu a standardních adekvátních metod. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka prokazuje schopnost standardně interpretovat výsledky a vyvozovat z nich závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Výsledky práce jsou pro analyzovanou organizaci využitelné a přínosné. Návrhová část je vhodně doplněna o kapitolu věnovanou rizikům spojeným s realizací návrhů. Vzhledem k aktuálnosti došlo ještě před odevzdáním k realizaci jednoho z návrhů. Zde autorka mj. popisuje rozdíly mezi návrhem a realitou při samotné realizaci. Na základě rozdílu pak předkládá další doporučení. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce je logicky uspořádána a využívá vhodné terminologie. Text místy může působit lehce krkolomně. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | D | V práci je využito velkého množství adekvátních informačních zdrojů. Informace o nákladech v jednotlivých návrzích bylo vhodné doplnit o zdroje, které by tyto částky jasně podložili. |
Téma diplomové práce považuji za velmi aktuální a úzce spojeno s praxí. Oceňuji především osobní angažovanost autorky, ve které si ale dokázala zachovat objektivitu, analytičnost a důslednost. Práce odráží autorčinou dobrou znalost prostředí a analyzované organizace. Neziskový sektor je, navzdory své odlišnosti hodnot od obchodních společností, součástí trhu práce a plnohodnotně funguje na ekonomických principech a vykazuje podobné atributy. V konečném důsledku zvolila autorka zpracování marketingové strategie jen ve výseči činnosti dané organizace – Diecézní charity Brno, nikoliv jejího celku. V tomto případě mírně postrádám odůvodnění k zúžení tohoto tématu a analyzované situace v celkové struktuře práce. Avšak i přesto velmi kladně hodnotím praktická doporučení i zcela konkrétní a uplatnitelný výstup práce včetně vyhodnocení pro eliminaci rizik.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 119778