VU, T. Návrh změn/úprav marketingové komunikace konkrétní organizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Pro zpracování diplomové práce si autorka zvolila velice aktuální, avšak poměrně složitou problematiku, se kterou se dobře vypořádala. Při zpracování práce byla zřejmá velká osobní angažovanost v analyzované organizaci i v samotné problematice. V práci je prokázána schopnost aplikovat získané teoretické poznatky jak v analytické, tak pak i v návrhové části. Při zpracování autorka také neopomněla poukázat na podobnost neziskové organizace a obchodních korporací, čímž v podstatě odůvodnila i vhodnost zvoleného tématu diplomové práce ke studovanému oboru. Návrhy předložené v práci směřují k naplnění stanovených cílů. Jejich využití je smysluplné. Zajímavé je také vložení kapitoly věnované rizikům spojeným s realizací návrhů. Každý z návrhů má také popsaný svůj přínos pro analyzovanou organizaci. I vzhledem k aktuálnosti a významu tématu diplomové práce hodnotím tuto jako přínosnou nejen pro analyzovanou organizaci, ale také pro společnost jako celek. Otázky k obhajobě: 1) Jaké z marketingově komunikačních nástrojů jsou podle Vás nejvhodnější pro snížení strachu (nenávisti) obyvatel plynoucího z pohybu migrantů? 2) Jak se podle Vás mohou projevit při externí komunikaci negativní interní vztahy v organizaci? Jaký to může mít důsledek?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C V práci předložené návrhy směřují k vytyčeným cílům. Jejich realizací by těchto cílů mělo být dosaženo.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci je využito vhodného postupu a standardních adekvátních metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka prokazuje schopnost standardně interpretovat výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky práce jsou pro analyzovanou organizaci využitelné a přínosné. Návrhová část je vhodně doplněna o kapitolu věnovanou rizikům spojeným s realizací návrhů. Vzhledem k aktuálnosti došlo ještě před odevzdáním k realizaci jednoho z návrhů. Zde autorka mj. popisuje rozdíly mezi návrhem a realitou při samotné realizaci. Na základě rozdílu pak předkládá další doporučení.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce je logicky uspořádána a využívá vhodné terminologie. Text místy může působit lehce krkolomně.
Práce s informačními zdroji, včetně citací D V práci je využito velkého množství adekvátních informačních zdrojů. Informace o nákladech v jednotlivých návrzích bylo vhodné doplnit o zdroje, které by tyto částky jasně podložili.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kosinová, Diana Tuyet-Lan

Téma diplomové práce považuji za velmi aktuální a úzce spojeno s praxí. Oceňuji především osobní angažovanost autorky, ve které si ale dokázala zachovat objektivitu, analytičnost a důslednost. Práce odráží autorčinou dobrou znalost prostředí a analyzované organizace. Neziskový sektor je, navzdory své odlišnosti hodnot od obchodních společností, součástí trhu práce a plnohodnotně funguje na ekonomických principech a vykazuje podobné atributy. V konečném důsledku zvolila autorka zpracování marketingové strategie jen ve výseči činnosti dané organizace – Diecézní charity Brno, nikoliv jejího celku. V tomto případě mírně postrádám odůvodnění k zúžení tohoto tématu a analyzované situace v celkové struktuře práce. Avšak i přesto velmi kladně hodnotím praktická doporučení i zcela konkrétní a uplatnitelný výstup práce včetně vyhodnocení pro eliminaci rizik.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 119778