WILHELM, P. Návrh variant racionalizace operace vkládání skel v montážní lince Škoda Auto [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Kubík, Roman

Práce je pro podnik přínosná zejména z hlediska technicko-ekonomického propočtu předpokládaných investičních nákladů a doby návratnosti tří navržených variant řešení. Vícekriteriální hodnocení je provedeno odpovídajícím způsobem. Jednotlivé varianty řešení však mohly být propracovány do větší hloubky, hlavně co se týká jejich prostorového uspořádání. Výkres výsledného dispozičního řešení lze brát jen jako předběžný náčrt. Z tohoto pohledu má práce pro podnik význam spíše jako předběžná studie před vlastním detailním návrhem. Vzhledem k poměrně podrobnému ekonomickému hodnocení, využívající i dynamických metod zohledňujících časový faktor, práci hodnotím stupněm B.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Babák, Jan

Práce se zabývá pro podnik Škoda Auto velmi aktuálním tématem, kdy prioritami jsou zejména velmi vysoká kvalita vyráběných vozů a ergonomie při zohlednění ekonomických kritérií. Práce je velmi přehledná a srozumitelná, k čemuž přispívá i vhodně zvolená grafika a doplnění práce srozumitelnými obrázky a grafy. Práce je logicky členěna do kapitol, přičemž autor se nejprve zabývá teorií potřebnou ke komplexnímu zpracování tématu, následně popisem a analýzou současného stavu. V dalších částech práce autor navrhuje technická řešení, která následně hodnotí a činí závěry. Závěry autor činí na základě použití několika metod a kritérií. Velmi pozitivně hodnotím fakt, že autor se zabývá i takovými detaily, jako je výpočet spotřeby elektrické energie, což je vzhledem k politice firmy Škoda Auto též jedno z prioritních témat. Práci bych vytkl pouze několik málo drobných technicko-organizačních nepřesností, které však na závěry práce nemají zásadní vliv. Autor nepřesně uvádí v kapitole 6.1 umístění zástavby skel před zástavbou frontendu. Ve skutečnosti se toto pracoviště nachází před zástavbou podvozku. V další části práce je toto již uvedeno správně. Další nepřesností je, využití linky 7 dní v týdnu ve třísměnném provozu (21 směn). Současný reálný čas je 16 směn týdně. Při využití robotického pracoviště je nezbytně nutná vazba na dopravníkový systém. Tato sice není v tabulce 7.3 explicitně uvedena, ale vzhledem k uvedeným částkám lze předpokládat, že je součástí části "Elektro část". Závěry práce jsou z velké části využitelné v praxi. Jako celek práci hodnotím velmi pozitivně, přičemž jako nadstandardní považuji komplexní přístup autora k tématu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 72123