HAZDA, J. Návrh konstrukce výukové pomůcky pro měření smykového tření [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Odevzdaná práce předkládá návrh konstrukce výukové pomůcky určené pro měření statického a dynamického součinitele tření různých typů materiálů. Struktura a obsah jednotlivých kapitol však neodpovídá doporučení dle šablony UK. Autor provedl shrnutí současného stavu poznání v oblasti měření součinitele tření. To je zaměřeno na možné metody měření a na normy, které určují podmínky měření. Na rozdíl od měření součinitele tření, nejsou metody pro provádění peeling testu zahrnuty v rešeršní části práce. Stejně tak je opomenuta i oblast norem, které se k peeling testu vztahují. Oblast návrhu konstrukčních variant je značně zkrácena a zvolená varianta je znatelně inspirována komerčně dostupným zařízením pro měření součinitele tření. Samotná konstrukce zařízení nenavazuje na rešeršní část ve smyslu plnění podmínek jednotlivých ČSN norem. V rešeršní části jsou vypsány normy udávající podmínky pro měření součinitele tření, nicméně z práce není jasné, které z uvedených norem navržené zařízení vyhovuje. Autor se v dané práci také vynechal oblast zpracování signálu ze snímače, který bude dále sloužit k určení součinitele tření. Odevzdaná výkresová dokumentace postrádá výrobní výkresy upravených hliníkových profilů, které tvoří nosný rám měřicího řetězce. Další z výtek vůči práci je zaměřena na aktivitu studenta při řešení zadaného problému, která byla z pohledu vedoucího znatelná až v době několika týdnů před odevzdáním práce. Tento fakt se významnou měrou negativně promítl do kvality odevzdané práce. I přes výše uvedené výhrady doporučuji práci k obhajobě a navrhuji hodnotit s výše uvedeným celkovým hodnocením.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | D |
Předložená bakalářská práce nesplňuje cíle zadání. V práci není uvedeno naprosto nic ohledně měření, záznamu a vyhodnocení průběhu smykového tření. Není zde uvedeno SW řízení pohonu. Autor pouze naznačuje, že je to možné pomocí volně dostupného SW výrobce pohonu. Autor nedodržel předepsanou strukturu práce. V řešerši naprosto chybí komerčně dostupná zařízení na měření smykové tření. Lze se domnívat, že podobnost finálního řešení s výrobky firmy Mecmesin (dodává fi. Natis, od které je i siloměr uvedený v BP) není náhodná. V kap. 1.1.1 až 1.1.4 není ani jedna informace citovaná. Chybí kap. 1.2?! Kap. 2 je naprosto nepochopena a nic nevypovídá o problémech řešení. Začátek kap. 5 patří do přehledu současného poznání. Předpokládám, že se v rovnici (5),(6) a (7) liší, takže by tomu mělo odpovídat i jiné označení této veličiny. Chybí elementární cenová rozvaha řešení. Návrh zařízení pro realizaci peeling-testu není v zadání. Pokud práce bude připuštěna k obhajobě, je nutné aby autor zodpověděl moje otázky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | F | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Vlastní přínos a originalita | F | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | F | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | E |
eVSKP id 66767