FOLDYNA, P. Optické přepínání a sdružování provozů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.
Student během bakalářské práce příliš nevyužíval konzultací s vedoucím. Práce obsahuje pouze základní informace k optickému přepínání, ačkoli se jedná o téma aktuálně velmi populární. Navržené řešení ILP modelu odpovídají zadání (výpočet maximální ceny a minimálního toku není součást zadání). Nicméně diskuzi výsledků chybí porovnání náročnosti jednotlivých výpočtů. Zadání proto není splněno v plném rozsahu. Práce obsahuje typografické chyby. Přes zmíněné nedostatky navrhuji udělit studentovi známku C (78 bodů).
Pro technické řešení problematiky optického přepínaní si student zvolil základní variantu ILP modelu na bázi výpočtu maximální ceny a minimálního toku, což se sdružováním provozu nesouvisí. V práci je pouze popsána základní problematika optického přepínaní. Studentovi bych vytkl zařazení optického multiplexu do kapitoly optického přepínají, jelikož optický multiplexer nepřepíná, ale slučuje optické kanály do jednoho společného kanálu. Optický multiplexer se v optických přepínačích používá nejčastěji jako ADD ne DROP kanál pro přidání a odebrání optických kanálů nikoliv pro přepínání. Dále v práci postrádám informaci o vlnově selektivním přepínači, který se v současné době začíná hojně používat pro přepínaní a směrování optických signálů. Práce obsahuje typografické chyby, například nesprávné použití pomlčky a spojníku a některé zkraty nejsou vysvětleny, před jejich prvotním použití (WDM, RWA, ILP, TDM, PWM, ADM ....). Student nesplnil celé zadání, práce není dotažena až do finální podoby. I přes výše uvedené nedostatky navrhuji studentovi udělit 72 bodů, známku C.
eVSKP id 110278