ZUČEK, P. Návrh marketingové strategie NH Collection Olomouc Congress Hotelu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Diplomant si vybral jemu blízkou oblast manažerské problematiky - jde o velmi aktuální a atraktivní téma: návrh marketingové strategie. Struktura práce odpovídá možnému pojetí tohoto zadání, práce samotná obsahuje řadu zajímavých poznatků.... na druhé straně jejich prezentace, uspořádání a argumentace autora je mnohdy neuspořádaná, nekonzistentní. Práce obsahuje řadu námětů, které jsou nedotažené - zde zjevně platí, že někdy méně bývá více - konkrétně jde o již výše uvedené poznámky, týkající se nedostatečného rozpracování (obecně velmi přínosného přístupu) analýzy rizik apod. Autorem stanovené cíle jsou naplněny jen zčásti, práce má řadu závažných nedostatků věcného i formálního charakteru.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D Ve své diplomové práci si autor stanovil cíl "návrh marketingové strategie pro vybraný podnik" - podnikem je v tomto kontextu "NH Collection Olomouc Congress Hotel". Vedle tohoto hlavního cíle autor definuje další "dílčí" cíle - "komplexní zpracování analýzy SWOT a PESTE", a dále si klade za cíl "zároveň zpracovat ucelený dokument o marketingové politice společnosti..." Již z těchto citací je zřejmá značná míra neujasněnosti - zpracování uvedených analýz je nedílnou součástí vážné míněných snah o navržení (nejen marketingové) strategie. Přitom tyto analýzy nepokrývají širokou škálu analytických přístupů, které je třeba použít při tvorbě návrhu (nejen marketingové) strategie. Cíle považuji za částečně splněné.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autor postupoval při tvorbě své práce v souladu s metodickými pokyny pro její tvorbu, z tohoto pohledu, tj. z formálního hlediska nemám připomínky. Způsob provedení má řadu nedostatků: v analytické části diplomant zdaleka nevyužil celou škálu analytických metod (analýzy vnitřního prostředí, analýzy postavení hotelu na trhu v Olomouci a v jeho blízkém okolí). Zarážející je také nesoulad mezi strukturou úvodních částí práce - s popisem obsahu marketingové strategie (viz část 2.7) s aplikací zde uvedených obecných principů (viz např. část 3.8). Obdobně nepřesvědčivě působí omezení návrhů na jedinou variantu opatření, absence vícevariantních přístupů je při tvorbě návrhu marketingové strategie - zejména v dynamicky se měnícím prostředí cestovního ruchu - značnou slabinou.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Práce obsahuje řadu relevantních informací, jejich prezentace však je velmi nevyrovnaná: vedle precizně zpracovaných pasáží - viz snaha o formulaci SMART cílů jsou zde pasáže, které úrovní své propracovanosti stěží vyhovují kritériím pro posuzování diplomových prací: viz např. pojednání o rizicích, která jsou zde pouze stručně vyjmenovaná, aniž by se diplomant věnoval způsobům jejich eliminace či omezení dopadu, či zmínka o Lewinově modelu řízené změny, která zůstala někde - ani ne na půli cesty. Řada informací tak zůstala zcela nevyužita, řada námětů zůstala nerozpracována... Pasáže s návrhy obsahují řadu námětů, které zasahují do širokého spektra hotelových činností, ale nazvat je "marketingovou strategií" by bylo poněkud nadnesené.
Praktická využitelnost výsledků C Při posuzování praktické využitelnosti je třeba se zmínit o dvou skupinách faktorů - na jedné straně je patrná zkušenost autora s provozem hotelu a se situací v oblasti cestovního ruchu obecně. Na druhé straně jsou však některá doporučení pouze naznačena, postrádám zde jasnou argumentaci v jejich prospěch - přičemž jsou v návrhové části naopak mnohde uváděné zcela nepodstatné detaily (viz návrh tiskové konference se jmenovitým uvedením mluvčích). Také prezentace navrženého "dotazníku spokojenosti klienta" by velmi získala porovnáním se současným systémem získávání zpětné vazby od zákazníků. Respektuji snahu o praktické zaměření práce, nemohu ale ponechat bez povšimnutí frapantní nesouladu mezi deklarovanými cíli práce a samotnými návrhy...
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Po formální stránce obsahuje práce řadu nedostatků: jednak "překlepy" - viz např. str. 109 - "neceněco" x naceněno, jednak komentáře k chybějícím grafům (viz str. 30 nahoře - odkaz na graf s účtem platební bilance - v předchozím textu ale není), na neoznačené straně 41 je obrázek 7 s nesrozumitelným / špatně zarovnaným záhlavím tabulky - apod....
Práce s informačními zdroji, včetně citací A V kapitole, věnované teoretickým východiskům, dodržuje diplomant očekávanou formu citací, i další zdroje jsou řádně citované.
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Jurečková, Anna

Diplomová práce je logicky uspořádána. Na poměrně obšírnou teoretickou část následně navazuje analytická a navrhovaná část. Nicméně samotná struktura práce je poměrně nesourodá. Stejně tak samotná stylistická stránka práce není propracovaná a chybí zde určitá plynulost navazujících kapitol. Velice dobře však hodnotím znalost autora v problematice cestovního ruchu a jeho zřejmou zkušenost z praxe v oboru hotelnictví. Přesto však bych doporučovala hlubší rozpracování navrhovaných opatření a jasnější formulace cílů strategie, které by autor mohl prezentovat vedení společnosti. Největší přínos práce shledávám ve snaze o praktické využití navrhovaných opatření ve vybraném podniku. Co se týká použité literatury, je zřejmé, že student využil dostatečné množství relevantní literatury vzhledem ke zvolenému tématu. Velice dobře také student pracoval s firemními údaji společnosti.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 85588