MIKOTA, M. Webová aplikace výuky hry na kytaru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Celkově hodnotím podprůměrně. Intenzitu práce jsem nevnímal jako vyrovnanou. Chyběla jasnější metodologie a cesta k úspěšnému cíli. Před termínem odevzdání byl vidět zjevný stres a odevzdání textové části bylo na poslední chvíli. Nicméně na základě ohlasu z Excel@FIT to vypadá, že si vytvořené dílo může najít své uživatele.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Jednalo se o vlastní téma studenta. Student měl za úkol implementovat webovou službu pro výuku základů hry na akustickou kytaru. Cílem bylo soustředit se na pokročilejší zpracování signálů využitelné jednak v ladičce a dále pro výuku tabulatury. Téma hodnotím jako průměrně obtížné s velkým prostorem pro možné vylepšení a nalezení zajímavých problémů. Celkově hodnotím výsledek průměrně. | ||
Práce s literaturou | Student literaturu získával samostatně a aktivně. Čerpal většinou z internetových zdrojů. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl během řešení podprůměrně aktivní. Zhruba do března docházel na konzultace jednou za měsíc. Na konzultace byl připravený a ukázal znatelný postup při řešení práce. | ||
Aktivita při dokončování | Aktivita při dokončování byla velmi intenzivní. Student chodil na konzultace každý týden. Dokončování se soustředilo na uživatelské testování, uživatelskou zkušenost a rozhraní, a zejména na psaní textové zprávy, která byla ze zimního semestru ve špatném stavu. Víceméně finální text práce byl ke kontrole odevzdán na konci dubna. Kvalita však byla chaotická a nízká takže hrozilo odložení odevzdání. Nakonec se podařilo studentovi text přepsat do pravěpodobně přijatelné podoby. Nicméně druhá kontrola vedoucího z důvodu časové tísně již neproběhla. Ihned po neúspěšné SZZ byl student konzultovat text práce 1x. K textu dostal také podrobnou zpětnou vazbu od oponenta. Další interakce s vedoucím již neproběhla. | ||
Publikační činnost, ocenění | Produkt byl představen na Excel@FIT za účelem sběru zpětné vazby. Případné zveřejnění softwarového díla je v režii studenta. |
Slušná programátorská práce s důrazem na UX/UI, méně na vlastní algoritmy detekce tónů. Práce byla kvalitně testována a výsledky byly vyhodnoceny. Technická zpráva je minimálního, avšak akceptovatelného rozsahu, věnuje se především UX/UI .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání vyžadovalo studium základů hudební teorie a využití knihovny pro zpracování signálů a strojového učení, na druhé straně bylo zjednodušeno detekcí pouze tónů, ne akordů. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání je podle mého názoru splněno, byla vytvořena webová aplikace umožňující ladění kytary a sledování správnosti hraných tónů, student použil existující knihovnu a natrénovaný model pro detekci základního tónu, což je správný inženýrský přístup. Velmi kvalitně provedl a vyhodnotil uživatelské testování. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah je v minimální, ale v pořádku, části pokrývající vlastní práci jsou slušně napsané a obsažné, velký prostor je věnován testování vytvořeného SW. Popis algoritmů pro detekci základního tónu byl oproti původní verzi BP vynechán, což přispělo k její kvalitě. V práci bych ale přivítal systematický pohled na vytvořený SW, např. blokové schéma nebo diagram tříd. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 75 | Prezentační úroveň zprávy je slušná, práce je oproti původní verzi kompaktnější a zaměřuje se na skutečně vykonanou práci. Kapitolu 3 bych doporučoval rozdělit na kapitolu o použitých nástrojích a další kapitolu o skutečné vývojové a programátorské práci, ale nejedná se o zásadní připomínku. Naopak oceňuji kapitoly UX/UI a o uživatelském testování. | |
Formální úprava technické zprávy | 75 | Práce má slušnou formální úroveň, obsahuje některé typografické prohřešky, ale celkově je čitelná. Obvyklé kritické body (matematika, tabulky, grafy) jsou v práci zastoupeny minimálně, jejich kvalita je akceptovatelná. | |
Práce s literaturou | 60 | Práce vychází většinově ze zdrojů věnujících se hudbě a její výuce a UX/UI, doporučoval bych větší zastoupení a studium pramenů týkajících se zpracování signálů a strojového učení. Doporučuji také pečlivé uvádění URL v kapitole o existujících SW nástrojích. | |
Realizační výstup | 80 | Výstupem je funkční aplikace pro podporu výuky hry na kytaru, kterou jsem měl možnost si vyzkoušet a která byla hodnocena sedmi hráči různých úrovní. I když detekce tónů není stoprocentní, jedná se podle mého názoru o solidní studentskou práci. | |
Využitelnost výsledků | Po dopracování využitelné jako základ pro zajímavý SW pro výuku hry fungující na PC i na mobilním zařízení. |
eVSKP id 154303