MIKULÁŠEK, P. Volnočasové centrum sportovních aktivit Brno - Komárov [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2013.
Výrazným rysem přístupu studenta ke zpracování zadaného úkolu je vysoký stupeň samostatnosti a od počátku rozvíjené jasné vlastní představy o koncepci řešení, se kterou se autor pouští do zpracování tématu. Při vlastní práci se rovněž projevila schopnost autora komunikovat s jinými odborníky či specialisty a pochopení správné pozice architekta jako nositele koncepční myšlenky na jedné straně, zároveň ovšem jako člena širokého kolektivu na straně druhé. Za jeden z nesporných kladů koncepčního přístupu studenta považuji schopnost hledat a najít nosnou myšlenku, posoudit možnosti území a záměry potenciálního investora, definované v zadání práce, určit hlavní filozofickou linii řešení, výrazně vyvinutý je rovněž autorův smysl pro posouzení řešených problémů v nejširších souvislostech, schopnost účinně využít analýzu prostředí a tématu v následné tvůrčí fázi. Výsledný návrh řešení prokazuje citlivý přístup autora k řešené struktuře, jasnou snahu uplatňovat stavební a architektonické prvky v souladu s jejich možnostmi. Koncepčním pojetím prostor a hmot dokazuje dostatek, či spíše správnou míru odvahy konfrontovat dané prostředí s prvky vlastního tvůrčího vyjádření.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 95 | Student prokázal při řešení bakalářské práce samostatnost nezbytnou pro odbornou činnost koncepčního pracovníka, schopnost orientovat se v řešené problematice a správně fázovat jednotlivé kroky vedoucí k řešení úkolu. |
Předložený projekt jednoznačně dokumentuje dostatek tvůrčí invence autora, schopnost hledat a nacházet nestandardní a neobvyklá řešení. Zároveň dokazuje způsobilost autora přejít do odborné praxe koncepčního pracovníka.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Urbanistický koncept je promyšlený a plně funkční. Vychází z podrobného studia souvislostí současného stavu území. Navrhovaný objekt i z celým venkovním areálem citlivě zapojuje do kontextu řešené lokality. Z hlediska nabízené funkce zároveň zaplňuje prázdné místo v nabídce volnočasových aktivit v této části Brna. | |
Architektonické řešení | A | Architektonická forma je velmi vyhraněná až překvapivá. Je ovšem třeba říci, že s ohledem na základní funkci objektu a kontext okolní zástavby šlo o volbu šťastnou. Výsledný návrh jednoznačně prezentuje dostatek tvůrčí invence autora. | |
Provozní řešení | A | Autor předkládá promyšlený, plně funkční provozně dispoziční koncept, nabízející celou škálu funkčních prvků pro nejširší spektrum volnočasových aktivit dětí a mládeže. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Neobvyklá, jedinečná architektonická forma s sebou nese rovněž netradiční konstrukční řešení. Jako optimální se jeví uplatnění vazníků z lepeného lamelového dřeva. | |
Formální úroveň | A | Autor prezentuje svoje představy grafickým způsobem na odpovídající úrovni. Projekt je jasně a přehledně adjustován do výtvarně výpravné, přitom srozumitelné podoby, provádějící případného zájemce od prvotních inspiračních zdrojů, přes základní filozofii konceptu až k detailům výsledného návrhu. Rovněž tento projekt je doplněn řadou pomocných analytických materiálů z přípravné fáze. |
eVSKP id 64304