SEDLÁČEK, M. Návrh marketingové strategie pro firmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Předložená práce je zpracovaná na velmi dobré úrovni. Diplomant prokázal velmi dobrou orientaci v problematice strategického řízení a zkušenosti z konkrétních kroků, směřujících k "uzavření" obchodních případů. Práce tak splňuje jak po obsahové, tak formální stránce požadavky na tento druh prací kladené. Doporučuji jí k obhajobě. Otázky pro obhajobu: Navržená opatření se vztahují na období následujících 3 - 4 let. Z tohoto pohledu se mi jeví řada údajů v tab. 12 jako diskutabilní: např. výdaje na správu webu v rozsahu 1 - 2 člověkodnů, newsletter v rozsahu 1 - 3 člověkodnů, mzdové náklady ve výši 55 000 Kč... mohl byste se ke struktuře zde uvedených nákladových položek a k vymezení jejich "optimistické" a "pesimistické" doby trvání vyjádřit?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Diplomová práce je zaměřena na návrh marketingové strategie pro expanzi na zahraniční trh společnosti MONTI SYSTEMS, s.r.o., která se zabývá návrhem, vývojem, implementací a servisem hw a sw prvků informačního systému pro čerpací stanice pohonných hmot. Takto pojatý cíl má - vzhledem k charakteru společnosti, jejích produktů a zejména zákazníků - velmi komplexní charakter s řadou zcela zásadních omezení. Diplomant se tohoto úkolu zhostil poměrně úspěšně, cíle práce považuji za splněné. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Postup řešení odpovídá charakteru zadání a formulovanému cíli. Zvolené metody analýzy jsou adekvátní - diplomant využil celou škálu analytických postupů, které svým zaměřením směřují k získání potřebných informací pro výstižnou charakteristiku vnitřního i vnějšího prostředí analyzované společnosti. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Diplomant prokázal schopnost interpretace získaných dat, přesto je zřejmé, že některé údaje nejsou v práci uvedené: autor spíše signalizuje potřebu jejich získání. To je v situaci nedostatku či nedostupnosti ověřených informačních zdrojů jeden z klíčových faktorů při tvorbě návrhu (nejen marketingové) strategie. Z tohoto pohledu se mi jeví explicitní orientace na konkrétní trh nedostatečně podložená. Nesnižuji tím relevantnost dané "geografické orientace", poukazuji tím na nedostatečnou úroveň argumentace při jejím zdůvodňování. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Předložené analýzy společnosti tvoří solidní východisko, autor prokázal dokonalou znalost jejího vnitřního prostředí. Určitou slabinu - z pohledu praktické využitelnosti výsledků vidím v ne zcela dotažených úvahách o orientaci na pákistánský trh. V práci je sice naznačeno, že již byly v tomto směru provedené určité kroky, ale tyto kroky nejsou blíže specifikovány. Chápu to jako nutnou fázi přípravy realizace zvolené strategie - expanze na nový trh a předpokládám, že v případě jasného zadání mohou aktivity, směřující k získání dalších informací pokračovat ve stejném duchu, který autor v práci naznačil. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Uspořádání práce je logické, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň je adekvátní této formě výstupu. Z formálního hlediska nemám k práci výhrady. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Bez komentáře. |
Práce má pochopitelnou strukturu rozdělenou na několik po sobě jdoucích částí. Nejdůležitější část práce, která se zabývá návrhem řešení, dle mého názoru obsahuje vše podstatné pro navržení dobré marketingové strategie. Oceňuji autorův přístup, jeho iniciativu a tvůrčí proces při sestavování logických otázek z průzkumu trhu, na které hledá odpovědi. Silnou stránku práce vidím především v navržení logického způsobu, jak může probíhat rozvoj na nový trh, a to včetně sledování rizik a nákladů. Návrhem mark. strategie autor prokázal svoji schopnost vidět svět v souvislostech, s přihlédnutím k reálným hrozbám, které jsou ve světě podnikání všudypřítomné. Z uvedeného postupu návrhového řešení oceňuji například vlastní tvůrčí přístup k „Návrhu postupu realizace marketingové strategie“, kde jsou uvedeny přehledně kroky, jak marketingovou strategii v podniku zavést. Diplomová práce je čtivá, celkově je na standardní úrovni. V práci nejsou viditelné pravopisné chyby, překlepy nebo logické nedostatky a je vyplněna přehlednou grafikou. Diplomovou práci proto doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 100621