ŠAMÁNEK, J. Chování hejna mobilních robotů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.
Téma diplomové práce považuji spíše za obtížnější, neboť vyžaduje práci s uzavřeným systémem společnosti DJI. Diplomant rozdělil práci na dvě části. První, kde provedl rešerši používaných hejnových algoritmů. Vybrané z nich ověřil v jím napsaném simulátoru. V druhé části se zabýval praktickou implementací na existující trojici robotů. Zde částečně využil již dříve odvedené práce jiným studentem. Nicméně použití jiného HW přineslo další nové výzvy, které byly nakonec úspěšně překonány. Diplomant průběžně pracoval na tématu práce, pravidelně konzultoval své pokroky a na konzultace chodil připravený. K samotné práci vždy přistupoval aktivně a s novými podněty. K textu práce mám jen jednu připomínku a to, že některé anglické termíny jsou přeloženy zvláštně. Rovněž označení "instalační intermezzo" jako označení montážní platformy svědčí o kulturním vzdělání diplomanta. Celou práci považuji za velmi zdařilou s možností dalšího rozvoje v oblasti swarm robotiky. Proto hodnotím práci jako vynikající.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce se zabývá návrhem algoritmů pro řízení hejna robotů, se zaměřením na úlohy formace, rozdělování úkolů a pokrytí prostoru. Navržené algoritmy byly implementovány do simulačního prostředí a následně ověřeny na robotické platformě DJI Robomaster S1. Struktura práce však působí poněkud chaoticky, zejména v rešeršní části, kde se objevuje popis simulátoru, který student pravděpodobně vytvořil. Tento popis je však nejednoznačný a může čtenáře zmást natolik, že získá dojem, že simulace není součástí práce. Přestože je simulátor přiložen v přílohách, chybí k němu jakýkoli návod, což znemožňuje ověření jeho funkčnosti a praktické použitelnosti. Praktická část práce je zpracována na velmi dobré úrovni. Není však zcela jasné, jakých konkrétních výsledků bylo dosaženo a jak se liší například trajektorie formací v simulaci oproti reálnému nasazení. V práci chybí grafické znázornění těchto rozdílů. V práci rovněž chybí citace u převzatých obrázků, což je z formálního hlediska nedostatek. Přes uvedené nedostatky je zřejmé, že student odvedl značné množství práce a projektu věnoval velké úsilí. Nedostatečná prezentace a dokumentace dosažených výsledků však snižují celkovou úroveň práce a ztěžují objektivní posouzení jejího přínosu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 165822