BAYER, R. Použití termovizní kamery v měřicí technice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Bejček, Ludvík

Pan Roberta Bayer si vybral zadání své BP po řádném termínu. Práci na své BP věnoval nedostatečné množství času a s malou a nerovnoměrnou účinností. Jeho přístup k práci se vyznačoval spíše obecnou diskuzí k formálním otázkám tématu než konkrétním stránkám obsahu a přístupů. Často jsem mu musel některé body zadání opakovaně vysvětlovat a upřesňovat. Dohodnuté a zadané úkoly plnil někdy jen částečně, případně vůbec. Nepracoval samostatně ani iniciativně, konzultací a vedení potřeboval ve větší než obvyklé míře a ne vždy se jejími závěry řídil. Domnívám se, že lepší by bylo, než odevzdat BP před stanoveným termínem, věnovat tento čas obsahu a rozsahu BP. Nejsem si vědom, že by se na jeho DP podíleli další osoby. Při řešení DP se nesetkal se zvláštními obtížemi, naopak se domnívám, že měl vzhledem k rozvolněnému studiu více času jak ostatní studenti v řádném studiu (nebyl zaměstnán). Vzhledem k uvedeným a i dalším skutečnostem navrhuji klasifikaci DP p. Roberta Bayera stupněm ECTS E (50 bodů).

Navrhovaná známka
E
Body
50

Posudek oponenta

Šedivá, Soňa

Cílem bakalářské práce bylo nastudování bezdotykových metod měření teploty a průzkum trhu v oblasti IR zobrazovačů, dále seznámení se s IR zobrazovačem FLUKE Ti55FT a programovým vybavením SmartView a překlad brožury od firmy Fluke. Náročnost zadání lze považovat po stránce odborné jako velmi snadné, protože se jedná pouze o literární rešerši, popřípadě průzkum trhu, ve spojení s překladem brožury z anglického jazyka. V zadání bohužel není uvedeno, zda má student provádět nějaké konkrétní experimenty s daným zařízením. I přesto není podle mého názoru splněno zadání, protože v práci není uveden žádný rozbor nabízených IR zobrazovačů na trhu, jak bylo požadováno v bodě č. 1. Dále v celé práci není ani zmínka o programovém vybavení SmartVIEW (bod zadání č. 2). Co se týká třetího bodu zadání – překladu brožury: Introduction to Thermography Principles, bohužel tento překlad lze nalézt pouze jako přílohu na CD, v práci není o překladu zmínka (pouze v abstraktu), navíc není uvedena původní anglická verze příručky, tudíž je obtížné zhodnotit kvalitu překladu. Dalším velkým problémem bakalářské práce je fakt, že téměř celá práce (mimo závěr) je téměř doslovně převzata z různých citovaných literatur. Již první kapitola je téměř doslovnou částí Zpravodaje pro měření a regulaci: Bezkontaktní měření teploty, od firmy Omega. Student sice uvádí v nadpisu kapitoly odkaz na danou literaturu, ale jedná se vlastně o kopii části této práce s tím, že pouze jsou občas zaměněny slova nebo jsou dvě věty spojeny v souvětí. Podobně je to v kapitole č. 3, kdy student již citované části uvádí v uvozovkách, ale celá kapitola je vlastně poskládána pouze z jednotlivých výtahů z literatury bez jakékoliv části, která by autorsky náležela studentovi. Práce neobsahuje žádný úvod, kde by alespoň bylo nastíněno, co vlastně bude přínosem práce. V závěru je nevhodně umístěn určitý příklad použití bezkontaktního měření teploty. Bohužel je tento experiment popsán velmi stručně, kdy není jasné, jak celý experiment probíhal, jak byl zjišťován moment utažení šroubku, za jakých podmínek byl experiment prováděn, atd. Po formální stránce mám tyto připomínky: 1) Práce není psána v doporučené šabloně pro psaní závěrečných prací na UAMT 2) Seznam literatury není ve správném formátu, není jasné, kdy byly některé materiály z internetu citovány, neboť v době psaní posudku již některé odkazy nejsou platné. 3) Přestože jsou v práci uvedeny pouze dvě rovnice, nejsou nijak číslovány a nejsou popsány jednotlivé symboly v rovnici 4) Na straně č. 14 student uvádí hodnotu Planckovy konstanty jako bezrozměrnou, což není pravda. Vzhledem k výše uvedeným výtkám hodnotím bakalářskou práci jako nevyhovující.

Navrhovaná známka
F
Body
40

eVSKP id 66762