SLIMAŘÍK, D. Návrh nové evoluce trubkového rámu vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Diplomant Bc. Dušan Slimařík přistoupil k řešení tématu své diplomové práce iniciativně už od jejího zadání. Na práci pracoval systematicky ve snaze provést konstrukční návrh rámu splňující požadavky pravidel studentské soutěže a tento návrh zrealizovat. Provedl návrh uspořádání rámu a výpočtovou analýzu torzní tuhosti navržených variant. Na práci pracoval do značné míry samostatně, postupy počítačovým simulací konzultoval s vedoucím práce. Na jeho přístupu si cením také praktické stránky práce, včetně řešení napojení trubek tvarovým dělením materiálu a zajištění výroby rámu. Diplomová práce je zpracována logicky a přehledně, po formální stránce obsahuje pouze některé drobné nedostatky, např. pravopisné chyby. Cíle práce byly naplněny nad rozsah daný zadáním především co se týká praktické realizace, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená diplomová práce se zabývá návrhem rámu soutěžního vozidla kategorie Formule Student. V úvodní části práce student přináší poměrně ucelený přehled o typech používaných rámů a rekapituluje pravidla Formule Student. Zde je zřejmá dobrá orientace studenta v požadavcích pravidel, která musel při dalších návrzích respektovat. Kapitola 4 se pak již zabývá vlastním návrhem modelu rámu v 3D softwaru, jeho exportem do MKP programu a výpočtem torzní tuhosti. S postupem i výsledky v této části je možno souhlasit, pouze namísto označení objemová metoda, plošná metoda a prutová metoda v kap. 4.2.1 by bylo vhodnější hovořit o modelu vytvořeném prostřednictvím objemových, skořepinových nebo prutových prvků. Navržené varianty rámu bez výztuh a s výztuhami jsou odůvodněné a směřují ke k dosažení resp. zlepšení požadovaných parametrů. Hodnocení torzní tuhosti v jednotlivých sekcích vhodně doplňuje rozbor vlastností rámu.Na práci mimo jiné oceňuji dovedení návrhu rámu do jeho praktické výroby a návaznost práce studenta na celkové konstrukční práce na vozidle. Závěr práce je poměrně vyčerpávající s uvedením konkrétních výsledků, s uvedenými skutečnostmi lze souhlasit včetně možností dalšího postupu do budoucna. Práce je po formální stránce zpracována pečlivě pouze s některými drobnějšími nedostatky. Cíle práce dané zadání byly splněny v celém rozsahu i s praktickou realizací, Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 49336