TRNĚNÝ, P. Rám formulového vozu s návrhem upevňovacích prvků karosérie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Student Bc. Pavel Trněný si vybral téma své diplomové práce na základě svého působení v týmu Formule Student s cílem přispět ke zlepšení konstrukčního návrhu základní části formulového vozidla, kterou je trubkový rám. Na práci pracoval od jejího zadání do značné míry samostatně, konzultací využíval v případě potřeby. Při konstrukčních pracích zohledňoval požadavky mezinárodních pravidel studentské soutěže kladené na rám vozidla i návaznosti na ostatní části vozidla, plynoucí z technických konzultací a schůzek studentského týmu. V rámci svého působení ve studentském týmu se věnoval nejen vývoji rámu ale také řadě dalších činností, jako byla např, příprava a realizace předepsaných zkoušek deformačního členu vozidla. Diplomovou práci pak v rámci časových možností zpracoval poměrně věcně. I přes řadu činností, které diplomant v týmu zastal, zpracoval v diplomové práci rovněž návrh tvaru kapotáže v návaznosti na finální tvar rámu. Cíle diplomové práce dané zadáním byly splněny v plném rozsahu, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Dundálek, Radim

Diplomová práce Bc. Pavla Trněného přináší poměrně ucelený návrh rámu vozidla studentské formule. Z úvodní části práce je zřejmé, že student má potřebný přehled v požadavcích kladených na rám vozidla pravidly mezinárodní soutěže Formule Student i v požadavcích kladených na rám z hlediska jízdních vlastností vozidla. Autor v další části práce zpracoval řadu variant rámu, kde důvod jednotlivých konstrukčních úprav je stručně popsán. V navrhovaných variantách na obr. 16 až obr. 22 by bylo pro přehlednost vhodné vyznačit slovně popsané konstrukční úpravy rovněž vhodným způsobem v obrázku (šipkami apod.). Z obsahu především jejího členění není zcela zřejmé, jak student používal zhodnocení provedených simulačních výpočtů torzní tuhosti k tvorbě jednotlivých vylepšených variant. Varianty, ke kterým student dospěl, však vykazují poměrně dobré hodnoty. Dosažené vlastnosti jsou v závěru výstižně a konkrétně shrnuty. Oproti cílům práce uvedeným v zadání je nutno ocenit, že student v práci zpracoval rovněž návrh dílů kapotáže včetně návrhu jejich uchycení. Práce je po stylistické stránce na poměrně dobré úrovni, textová část doprovázející vyobrazení však působí v některých pasážích poměrně stroze, přestože je věcné a účelné. Z hlediska grafické úpravy je potřeba ocenit úroveň zobrazovaných CAD modelů. Některé obrázky výsledků simulací jsou však poměrně malé a hůře čitelné, jako např. obr. 14 na str. 20. Po stránce práce formální vykazuje některé nedostatky, např. ve vztahu (1) na str. 29 je uveden neznámý index u symbolu „“, u vztahu (2) na téže straně je použit symbol „X“ pro vektorový součin, přestože jde o prostý součin velikostí veličin. Seznam použitých zkratek a symbolů není úplný, chybí např. použité označení Ux atd. Cíle dané v zadání diplomové práce byly splněny, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 65261