LIDMILA, P. Simulační modely synchronního stroje pro výukové potřeby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.
Student přistupoval ke zpracování diplomové práce zodpovědně. Aktivně se účastnil konzultací s vedoucím práce a systematicky dané téma zpracovával. Dokázal samostatně pracovat s literaturou a využívat ji k řešení zadaných úkolů. Student prokázal teoretické znalosti nutné ke zvládnutí vytyčených cílů práce. Celkově hodnotím přístup studenta velmi kladně.
Diplomant se ve své práci zaměřil na konstrukci matematických modelů synchronních strojů v programu MATLAB Simulink. Autor si zvolil jako téma své diplomové práce relativně komplikované a velmi teoretické téma. Samotné vypracování by si zasloužilo větší pečlivost a podrobnější vysvětlení použitích postupů a získaných výsledků. Jako příklad je možné uvést rovnici (3.1), kde by bylo vhodné uvést proč a za jakých podmínek je tato rovnice platná. Je zřejmé, že autor své dílo tvořil na poslední chvíli a nevěnoval mu dostatečnou pozornost. V třetí kapitole byl vytvořen relativně velký počet modelů synchronního stroje. Bylo by vhodné uvést, zda výsledky z jejich simulací jsou totožné v případě, že nejsou, tak potom určit zdroj chyb. Protože autorovo vyjádření ze str. 41, „Všechny vytvořené a následně nasimulované modely mají hodnoty výstupních parametrů velmi podobné.“, je nicneříkající. V kapitolách 3.7 a 3.8 zcela chybí jakákoli popis zobrazených modelů na Obr. 27 a 28. Přitom výpočet zatěžovacího úhlu je velmi zajímavá problematika a v literatuře se běžně nevyskytuje. Ve čtvrté kapitole se autor zabývá konstrukcí fázorových diagramů synchronních strojů, což je taktéž pěkná problematika až na to, že v celé kapitole je velmi zmatená symbolika stříšek, podtržítek a šipek, které nejsou nijak vysvětleny. Po stránce formální je v práci velmi velký počet překlepů a gramatických chyb, které jinak dobrou práci velmi degradují. Dále by se dalo vytknout mnohdy milné odkazování na rovnice, obrázky a literaturu, např. v závěru anglická literatura [4]. V celé práci je nejednotné značení použitých veličin, např. vnitřní moment je označen jako M, Mm a Te. Autorovo zdůvodnění, „Model i rovnice vychází z anglické literatury[2], proto je zde rozdílné označení oproti předchozím kapitolám.“, toto nijak neospravedlňuje a spíše ukazuje na diplomantovu neochotu překreslit velmi jednoduché obrázky a přepsat rovnice z použité literatury do vhodnější podoby. Zadání diplomové práce bylo splněno a i přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 91313