PARASKA, M. Návrh datového skladu pro konkrétní subjekt [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Práce je zpracována na dobré úrovni. Hlavní cíl v podobě návrhu řešení zaměřeného do databázových nástrojů a analýzy dat byl naplněn. Zaměření práce je především na řešení datového skladu pro subjekt zabývající se vývojem her. Dané řešení představuje vytvoření datového skladu a jeho následné využití pro reporting. V samotné práci je patrný systematický přístup pro řešení dané problematiky, avšak v některých částech je patrná autorova snaha o zestručnění, což může negativně ovlivnit celkový dojem z této práce. Některé oblasti by tak mohly být rozvedeny pro komplexnější pojetí (např. ELT proces a jeho definování oproti ETL). Z práce je patrná autorova orientace na praktické řešení s upozaděním (zestručněním) teoretické a analytické části. Zpracování splňuje požadavky závěrečné práce, avšak lze nalézt drobné nedostatky ve formátování, jazykové stylistice či drobných jazykových nepřesnostech. Z práce je patrná autorova orientace v dané oblasti a systematický přístup pro řešení daného problému. Práci doporučuji k obhajobě. Doplňující otázka k obhajobě: Jaký je aktuální vývoj v oblasti Vašeho návrhu?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Autor bakalářské práce splnil cíle stanovené v zadání, nicméně zůstává otázkou, jestli bylo pro účely práce zvoleno vhodné prostředí. Pokud již podnik disponuje datovými sklady a v případě tvorby skladu nového je požadavkem zachovat datovou strukturu, je ke zvážení, zda-li je nutné projít celým procesem analýzy a návrhu v rozsahu bakalářské práce. Z práce zároveň není zcela zřejmé, jakou vědeckou metodu autor při analýze požadavků využil. Práce působí konzistentně a je podložena dostatkem odborných zdrojů. Pro zvýšení přínosu rešeršní části doporučuji se v budoucnu vyhnout čerpání informací z jediného zdroje (viz kapitoly 1.4, 1.5, aj.).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Z výstupů uvedených v bakalářské práci je patrné, že autor splnil předem stanovené cíle ze zadání.Zároveň je ale k diskuzi, zda je cíl práce aplikovaný do vhodného prostředí. Je-li pravdou, že podnik využívá datové sklady pro jiné své projekty a cílem je vytvořit konzistentní datovou strukturu, jak autor uvádí na stranách 12 nebo 54, je skutečně nezbytně nutné vytvářet nový návrh? Nebylo by jednodušší přenést strukturu a nastavení z existujících projektů? Odpovídá potom rozsah standardům bakalářské práce? | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | Autor zvolil standardní postup řešení pro práce tohoto typu. Z pohledu metodologie, v kapitole 3.1.1 autor uvádí, že k vytvoření datového skladu dochází na základě požadavků vedení a uživatelů. Kde jsou tyto požadavky uvedeny a jakou vědeckou metodou je autor získal? | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Dosažené výsledky jsou interpretovány vhodně a promítají se do návrhu řešení a závěrů bakalářské práce. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Samotné výsledky jsou nesporně dobře využitelné v praxi, a to konkrétně v podniku, který autor popisuje. Zůstává otázkou, jak vysokou mají výsledky přidanou hodnotu s ohledem na komentář v části "Splnění stanovených cílů". | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce na dobré jazykové úrovni, autor pracuje vhodně s odbornými termíny. Struktura práce je relativně přehledná s výjimkou chybějící kapitoly o použitých vědeckých metodách, jejíž absence znepřehledňuje, jakým způsobem bylo při získávání dat postupováno.V teoretické části autor popisuje ETL proces, který v praktické části využit není. Tam naopak dochází ke zmínce o ELT, který není definován. | |
Práce s informačními zdroji | C | V teoretické části definování odborných pojmů autor často čerpá v celých kapitolách pouze z jednoho zdroje (např. 1.4, 1.5). Takovým postupem výrazně klesá vědecký přínos samotné rešeršní činnosti. Práce se opírá o dostatečný počet odborných publikací z České republiky i zahraničí. |
eVSKP id 152133